انتشار این مقاله


چربی سالم چه نوع چربی است؟

یکی از بزرگترین مباحث محققان اهمیت نوع و مقدار چربی های مصرفی مردم است . انواع چربی ها وجود دارد. چربی های اشباع نشده هستند چربی خوب که دو نوع وجود دارد: چربی های اشباع نشده در آجیل آووکادو و روغن های گیاهی یافت می شود — و چربی های اشباع نشده واقع در غذاهای […]

یکی از بزرگترین مباحث محققان اهمیت نوع و مقدار چربی های مصرفی مردم است .

انواع چربی ها وجود دارد. چربی های اشباع نشده هستند چربی خوب که دو نوع وجود دارد: چربی های اشباع نشده در آجیل آووکادو و روغن های گیاهی یافت می شود — و چربی های اشباع نشده واقع در غذاهای دریایی و برخی از روغن های گیاهی.

چربی های اشباع نشده به ترویج بافت چربی در افراد سالم و بهبود سطوح کلسترول خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی در می پردازد.

سپس, چربی های نه چندان خوب وجود دارد — چربی های اشباع شده. این ها عمدتا در محصولات حیوانی مانند شیر و پنیر و گوشت همراه با روغن گرمسیری کره و مارگارین یافت می شوند.

تحقیقات نشان داده است که چربی های اشباع شده می توانند ذخیره چربی احشایی و کبدی را افزایش می دهند و همراه با افزایش وزن اند.

در نهایت, چربی های ترانس اشاره به چربی های هیدروژنه در غذاهای خاص: تراشه کراکر کوکی ها و سس سالاد.

چربی های ترانس هیچ فواید شناخته شده ای ندارند و هیچ امن سطح مصرف، با توجه به دانشکده پزشکی هاروارد ندارند. آنها در واقع در اوایل سال جاری توسط ایالات متحده ممنوعیت چربی های ترانس مصنوعی ناسالم تلقی شده اند.

 

چه مقدار چربی باید مصرف کنیم؟

در رژیم غذایی در حال حاضر باید ۲۰ تا ۳۰ درصد از کل کالری های بدن از چربی باشد که این مقدار بر اساس سوابق پزشکی متغیر است.

به طور کلی بهتر است به جای چربی های اشباع شده است — از جمله گوشت قرمز و فراورده های لبنی — با چربی های اشباع نشده و جلوگیری از مصرف چربی های ترانس جایگزین شود. به خاطر داشته باشید هر چند، که تمام چربی — چربی های سالم شامل — تمایل به سرشار از کالری، بنابراین سعی کنید از آن بیش از حد استفاده نکنید.

چربی باید از منابع غیر اشباع: آجیل دانه روغن آووکادو و .. باشد.

چند تغییر کوچک در رژیم غذایی خود

به یاد داشته باشید که همه ما باید چربی مصرف کنیم، بنابراین به جای  اجتناب از آن تمرکز براین که چگونه می تواند کیفیت چربی غذا خوردن شما را بهبود بخشد، بگذاریم.

در هنگام طبخ مواد غذایی به جای استفاده از روغن های اشباع شده بهتر است از روغن های غیر اشباع گیاهی استفاده کنیم. هم چنین در انتخاب کردن مواد غذایی باید دقت کنیم که از چه نوع گوشتی استفاده می کنیم.

 

معصومه نعمت بخش


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید