انتشار این مقاله


القاء تولید شیرمادر

با تعهد و آمادگی قابل توجه، شیردهی بدون بارداری (القا تولید شیر) می‌تواند امکان پذیر باشد.

“من به تازگی نوزاد تازه متولد شده‌ای را به فرزندی پذیرفته‌ام، و می‌خواهم وقتی که او را به خانه می‌آورم، از شیر خودم به او بدهم. با وجود این که باردار نشده‌ام، می‌توانم شیر مادر تولید کنم؟”

با تعهد و آمادگی قابل توجه، شیردهی بدون بارداری (القا تولید شیر) می‌تواند امکان پذیر باشد.
به طور معمول، تولید طبیعی شیر مادر (شیردهی) بوسیله یک تعامل پیچیده بین سه هورمون – استروژن، پروژسترون و لاکتوژن جفت‌های انسانی – طی ماه‌های آخر بارداری ایجاد می‌شود. در زایمان، سطح استروژن و پروژسترون سقوط می‌کند، و به هورمون پرولاکتین اجازه می‌دهد تا تولید شیر را شروع کند و افزایش دهد.


مقاله مرتبط: دوران شیردهی: هر آنچه که باید بدانید


القاء تولید شیر به تکرار موفقیت آمیز این روند بستگی دارد. اگر چند ماه‌ برای آمادگی فرصت داشته باشید، پزشک شما ممکن است هورمون درمانی – مانند استروژن اضافی یا پروژسترون را تجویز کند تا اثرات حاملگی را تقلید کند. هورمون درمانی می‌تواند شش ماه یا بیشتر طول بکشد.
حدود دو ماه قبل از اینکه شما انتظار دارید شروع به شیر دادن کنید، احتمالا هورمون درمانی را متوقف خواهید کرد و شروع به پمپاژ سینه‌های خود با یک پمپ پستان در بیمارستان خواهید کرد. این عمل باعث تولید و انتشار پرولاکتین می‌شود. در ابتدا، برای پنج دقیقه و سه بار در روز پمپ کنید. به مدت ۱۰ دقیقه هر چهار ساعت، و حداقل یکبار در طول شب، پمپاژ کنید. سپس هر دو تا سه ساعت پمپاژ را تا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه افزایش دهید. این روال را تا زمانی که نوزاد از راه برسد ادامه دهید.


مقاله مرتبط: نکات مفید شیردهی برای مادران و کودکان


اگر زمان کوتاهی برای آماده شدن داشته باشید، ممکن است هورمون درمانی راه مناسبی نباشد. ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما ممکن است سایر داروها را برای کمک به تحریک شیردهی توصیه کند. پمپاژ برای هر مقدار زمانی که شما فرصت دارید مهم است.
هنگامی که شروع به شیر دادن به کودک می‌کنید، ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما ممکن است به پمپاژ ادامه دهد – از جمله بعد از تغذیه – برای کمک به ایجاد شیر شما. و حتی اگر شما با موفقیت قادر به القاء تولید شیر مادر هستید، تغذیه مکمل با شیر خشک یا شیر پاستوریزه انسانی ممکن است لازم باشد – مخصوصا در هفته‌های اولیه شیردهی. برای تشویق ادامه تحریک نوک پستان و سینه، ممکن است از کمک تغذیه مکمل استفاده کنید که شیر مادر یا شیر خشک را از طریق دستگاهی که به پستان شما متصل است، ارائه می‌کند. تغذیه مکمل نیز می‌تواند با یک بطری داده شود. برای محافظت از ذخیره شیر خود، هربار که کودک شما اط بطری تغذیه می‌کند، پمپ کنید.


مقاله مرتبط: زنی تغییر جنسیت یافته برای اولین بار قادر به شیردهی به فرزندش شد


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تغذیه القا شده و چگونگی افزایش شانس ایجاد شير مادر، با یک مشاور تولید شیر مادر در یک بیمارستان یا کلینیک محلی تماس بگیرید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید