انتشار این مقاله


جنین هایی که لگد می زنند، در حال شناسایی بدن خود هستند!

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که لگدهایی که یک مادر از سوی فرزندش احساس می‌کند، به جنین اجازه می‌دهند تا بدن خود را شناسایی کند.

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که لگدهایی که یک مادر از سوی فرزندش احساس می‌کند، به جنین اجازه می‌دهند تا بدن خود را شناسایی کند و او را قادر می‌سازد تا در نهایت دنیای اطرافش را کشف کند.

برای این مطالعه، محققان امواج مغزی که در جریان لگدزدن جنین در حینی که در خواب REM (مرحله‌ای از خواب با حرکات سریع چشم) قرار دارد، تولید می‌شوند را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که امواج سریع مغزی – یک الگوی امواج مغزی که معمولا در نوزادان دیده می‌شود – در نیم‌کره متناظر تولید می‌شوند.


مقاله مرتبط: هوش جنین را قبل از تولد می‌توان تعیین کرد!


برای مثال حرکات دست راست یک جنین موجب می‌شود بلافاصله در قسمتی از نیمکره چپ مغز که لمس دست راست را کنترل می‌کند، امواج مغزی تولید شوند. اندازه این امواج در کودکان نارس، که در حالت عادی در ان زمان باید در رحم می‌بودند، بزرگتر است.

یافته‌ها نشان می‌دهند که لگدزدن جنین در مراحل پایانی بارداری – سه ماهه سوم – به رشد مناطقی از مغز که در ارتباط با ورودی‌های حسی هستند، کمک می‌کند و کودک به احساسی در مورد بدن خود واقف می‌شود. امواج سریع مغزی که توسط حرکات ایجاد می‌شوند، با گذشت چند هفته از تولد نوزاد، ناپدید می‌شوند.

دکتر لورنزو فابریزی می‌گوید:

اعتقاد بر این است که حرکات خودبخودی و پاسخی که در نتیجه ان از محیط در جریان دوره اولیه نمو حاصل می‌شود، برای شناسایی مناسب مغزی در جانوارنی چون موش‌ها، ضروری است. ما در این مطالعه نشان دادیم که این موضوع ممکن است برای انسان‌ها نیز درست باشد.


مقاله مرتبط: تصفیه‌کننده‌های هوا می‌توانند رشد جنین را افزایش دهند


کیمبرلی وایتهد می‌گوید:

ما معتقدیم که این یافته‌ها بیمارستان‌ها را مستلزم می‌کند تا محیط بهینه‌ای برای نوزادانی که زودتر از موعد به دنیا می‌ایند، فراهم کنند، تا آن‌ها ورودی احساسی مناسبی را دریافت کنند. برای مثال در حال حاضر به طور عادی نوزادان درون رخت‌خواب‌هایشان جای می‌گیرند، این کار باعث می‌شود وقتی دست و پاهایشان حرکت می‌کند، سطحی را احساس کنند، مانند همان حالتی که اگر همچنان در داخل رحم بودند داشتند.

با توجه به حرکاتی که ما در جریان خواب مشاهده کردیم، نتایج ما از مطالعات دیگری که نشان می‌دهند خواب نوزادان باید مورد مراقبت قرار بگیرد، حمایت می‌کند؛ برای مثال ازار و اذیتی که همراه با فرایندهای پزشکی ضروری به انجام می‌رسد باید به حداقل برسد.

امواج مغزی کودکان با استفاده از روش الکتروانسفالوگرافی بررسی شد و به طور متناوب در حین خواب ثبت شد. خواب فعال براساس رفتار مشاهده شده از محل رخت‌خواب شناسایی شد؛ حرکات سریع چشم، تنفس بسیار غیرطبیعی و پرسرعت، حرکات منفرد اندام‌ها.

جمعا ۱۹ نوزاد که به طو رمیانگین دو روز از تولدان می‌گذست در این مطالعه شرکت کردند، و در زمان مطالعه سن حاملگی دقیق ان‌ها بین ۳۱ تا ۴۲ هفته بود. در صورتی که کودکان همچنان در رحم باشند، سن حاملگی بعنوان تعیین کننده سن ‌ان‌ها به کار می‌رود: کودکی که در ۳۵ هفتگی به دنیا امده و یک هفته از تولدش گذشته، سن حاملگی‌اش برابر ۳۶ هفته است.

آیسان اخگری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید