انتشار این مقاله


بی‌خوابی: آلودگی و داروهای خواب‌آور میتوانند از دلایل آن باشند

تحقیقات جدید گه در ژورنال علم خواب بالینی منتشر شد، پیشنهاد میکند که در معرض نور خارجی قرار گرفتن ممکن است ریسک بی‌خوابی را بالا ببرد. بی‌خوابی کوتاه‌مدت حدود ۳۰ درصد بزرگسالان را در آمریکا تحت تاثیر قرار میدهد. حدود ۱۰ درصد دیگر‌نیز بی‌خوابی بلند مدت دارند. تحقیقات جدید نشان میدهد که بی‌خوابی با دیابت […]

تحقیقات جدید گه در ژورنال علم خواب بالینی منتشر شد، پیشنهاد میکند که در معرض نور خارجی قرار گرفتن ممکن است ریسک بی‌خوابی را بالا ببرد.

بی‌خوابی کوتاه‌مدت حدود ۳۰ درصد بزرگسالان را در آمریکا تحت تاثیر قرار میدهد.
حدود ۱۰ درصد دیگر‌نیز بی‌خوابی بلند مدت دارند.
تحقیقات جدید نشان میدهد که بی‌خوابی با دیابت نوع ۲، بیماری رگ‌ها ، چاقی و بیماری‌های روحی همچون افسردگی ارتباط دارد.
شواهد جدید برای مثال نشان میدهند که نور تابیده شده از صفحه‌ها میتواند سلول‌های عدسی را تحریک کرده و ساعت بیولوژیکی بدن را که توسط ساختارهای خاص مغزی کنترل میشود به تنظیمات اولیه بازگرداند.
بسیشتر نا از قبل میدانستیم که نور گوشی و لپ‌تاپ‌بر خواب اثر میگدارد ولی شاید برایتان عجیب باشد که بشنوید نورهای جراغ‌هایی که شبانه روشن‌میشوند هم میتوانند چنین اثری داشته باشند.
تحقیقات جدید روابطی را بین قرار گرفتن در معرض آلودگی نوری و مصرف قرص‌های خواب در بزرگسالان نشان میدهد.
مطالعه درباره نور فضاهای بیرون و سلامت خواب
همانگونه که مطالعات نشان میدهند نورهایی که شبانه هستند بعنوان آلودگی نوری در نظز گرفته میشوند که در مواردی بر سلامت انسان اثر دارند.
برای درک بهتر رابطه بین سلامت خواب در بزرگسالان محققان اطلاعات بدست آمده از مرکز NHIS-NSC که براساس الودگی بود را مورد بررسی قرار دادند.
این تحقیق ۵۲هزار بزرگسال را مورد بررسی قرار داده بود و هیچکدام سابقه بیماری‌ خواب از قبل نداشتند و ۶۰ درصد این گروه را زنان تشکیل داده بودند.
محققان از ماهواره‌هایی برای بررسی نور فضای بیرون استفاده کردندو انرا با اطلاعات بدست امده از هر شخص ارتباط دادند تا بطور دقیق زمانی را که در معرض نور بوده‌اند تحتت بررسی قرار دهند.
قرار گرفتن در معرض نور با مصرف قرص ارتباط دارد.
محققان دریافتند که اگر زمان بیشتری در معرض نور باشند نسبت مصرف داروی خواب و دوز مصرفی آن افزایش می‌یابد.
افراد بزرگسال که بیشتر در معرض نور قرار گرفته بودند بیشتر قرص‌های خواب مصرف میکردند..

پریا پارسا


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید