انتشار این مقاله


منظور از غذا خوردن تمیز چیست؟

اصول غذا خوردن تمیز شما را به مصرف بیشتر غذاهای کامل مانند میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌های سبک، دانه‌های کامل و چربی‌های سالم کمک می‌کند و غذاهای فرآوری شده به شدت پردازش شده، شیرینی و دیگر مواد غذایی بسته بندی شده را محدود می‌کند.

اصول غذا خوردن تمیز شما را به مصرف بیشتر غذاهای کامل مانند میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌های سبک، دانه‌های کامل و چربی‌های سالم کمک می‌کند و غذاهای فرآوری شده به شدت پردازش شده، شیرینی و دیگر مواد غذایی بسته بندی شده را محدود می‌کند. یک نمونه از وعده غذایی حاوی تمام این غذاها سالاد اسفناج با مرغ کبابی، کینو، آووکادو، گردو و برش سیب خواهد بود.


مقاله مرتبط: ویژگی‌های یک رژیم غذایی سالم


راهنمایی‌های دیگر برای خوردن تمیز شامل موارد زیر است:

  • -محدود کردن غذاهای بسیار فراوری‌شده، بسته بندی شده با لیست طولانی از مواد تشکیل دهنده، که اکثر آن‌ها طبیعی نیستند. مواد تشکیل‌دهنده ذکر شده در برچسب غذایی باید بیشتر ، از غذاهای شناخته شده شما باشد، از جمله جو دوسر، دانه سیب، سیب زمینی سرخ مایل به قرمز و دارچین. و مواد محدودی که نمی‌توانید شناسایی کنید و یا به راحتی تلفظ کنید، مانند موم کارناوب، لسیتین سویا و طعم‌دهنده مصنوعی.
  • -کاهش غذاهای با نمک، قند یا چربی اضافه شده.
  •  -اجتناب از غذاهایی که به شدت در مقایسه با شکل طبیعی خود تغییر کرده است، مانند آب سیب در مقایسه با یک سیب کامل، قطعه مرغ در مقایسه با سینه مرغ تازه، یا چیپسهای گیاهی نسبت به سبزیجات تازه.
  • -گاهی اوقات فراوری می‌تواند چیز خوبی برای غذاها باشد، مانند پاستوریزاسیون ، که تخم مرغ و محصولات لبنی را برای مصرف سالم می‌سازد. میوه‌ها و سبزیجات یخ زده نیز خوب هستند چرا که کمتر فراوری شده‌اند و بعضی اوقات می‌توانند حاوی مواد مغذی بیشتری نسبت به انواع تازه‌ آن‌ها باشند زیرا در اوج خودو بهترین زمان منجمد شده‌اند.
  •  -آماده سازی و خوردن غذاهای بیشتری در منزل. با غذا های ساده شروع کنید تا عادت کنید، مانند ماست یونانی و انواع توت تازه برای صبحانه، یا بوقلمون و آوکادو بو داده شده با دانه‌های فلفل قرمز در ناهار.
  • -غذای تمیز سیاه یا سفید مطلق نیست. فرصتی برای انعطاف پذیری و اصلاحات وجود دارد و لازم نیست از هر گونه گروه غذایی خاص اجتناب کرد – مگر اینکه از نظر پزشکی ضروری باشد.
  •  -همچنین تمییز غذا خوردن به این معنی نیست که تمام غذاها باید در حالت خام مصرف شود. پخت و پز، پاستوریزاسیون و نگهداری ، خوب و بدون مشکل هستند.
    -جایگزین کردن غذا با شیک‌های پروتئین خریداری شده از فروشگاه یا شیرینی‌ها و آبمیوه‌های شیرین مثال‌های خوبی برای غذای تمیز نیستند.
فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *