انتشار این مقاله


مصرف ویتامین D با کاهش وزن ارتباط دارد!

مصرف ویتامین D به‌طور قابل توجهی میزان شاخص توده بدنی، چربی بدن و سطح کلسترول را کاهش می‌دهد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ویتامین D می‌تواند باعث کاهش وزن شود. مطالعات قبلی نیز ارتباط کمبود ویتامین D به افزایش چربی شکم را نشان داده‌اند. حال مطالعه جدید وجود ارتباط بین مکمل‌های ویتامین D و کاهش وزن را نشان می‌دهد. این مطالعه شامل ۲۳۲ کودک چاق بود که به مدت یک سال تحت پیگیری بودند. به نیمی از این کودکان مکمل ویتامین D داده می‌شد. نتایج نشان داد که آن‌هایی که مکمل ویتامین D دریافت می‌کردند به طور قابل توجهی دارای شاخص توده بدنی (BMI) پایین‌تر، چربی بدنی کم‌تر و سطح کلسترول بهبود یافته بودند.

پروفسور Evangelia Charmandari، نویسنده مطالعه، می‌گوید که این یافته‌ها نشان می‌دهد که مکمل ویتامین D ساده ممکن است ریسک ابتلا به بیماری‌های جدی قلبی و متابولیکی را در سال‌های بعدی زندگی کودکان دارای اضافه وزن و چاق کاهش دهد.


مقالۀ مرتبط: بهبودی و پیشگیری از آسیب‌های قلبی عروقی به کمک ویتامین D3


اگرچه این یافته‌های اولیه نشان می‌دهند که ویتامین D می‌تواند برای درمان چاقی مورد استفاده قرار گیرد اما شواهدی مبنی بر اثرات ایمن و طولانی‌مدت مصرف این مکمل وجود ندارد؛ مخصوصا زمانی که کمبود ویتامین D وجود ندارد.
با این حال، اگر کودک‌تان دارای اضافه وزن و چاقی است، توصیه می‌شود که با پزشک خود مشورت کرده و میزان ویتامین D او را آزمایش کنید.


مقالۀ مرتبط: آیا سطح بالای ویتامین D همیشه خوب است؟


این مطالعه در ۵۷th Annual European Society for Paediatric Endocrinology ارائه شده است.

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید