انتشار این مقاله


فست فود: نکاتی برای انتخاب گزینه های سالم

آیا دنبال کردن رژیم غذایی برای از دست دادن وزن یا رژیم سالم به این معنی است که شما باید فست فود را حذف کنید؟ الزاماً اینگونه نیست.

آیا دنبال کردن رژیم غذایی برای از دست دادن وزن یا رژیم سالم به این معنی است که شما باید فست فود را حذف کنید؟ الزاماً اینگونه نیست.
توقف گاه به گاه مصرف غذاهای فست فودی می‌تواند در رژیم غذایی سالم قرار بگیرد – اگر شما مراقب آنچه که سفارش می‌دهید هستید. این نکات را در نظر بگیرید.


مقاله مرتبط: مصرف طولانی مدت فست فود، سیستم ایمنی را تهاجمی می‌کند


اندازه تکه‌ها را کوچک نگه دارید

اگر رستوران فست فود در چند سایز ساندویچ ارائه می‌دهد، کوچکترین را انتخاب کنید. همبرگر با دو یا سه واحد گوشت گاو را کنار بگذارید چرا که می‌تواند نزدیک به ۸۰۰ کالری داشته باشد. در عوض یک همبرگر معمولی یا کودکانه که حدود ۲۵۰ کالری دارد را انتخاب کنید. و سفارش بزرگ سیب زمینی سرخ کرده را فراموش کنید و به جای آن با یک سفارش کوچک به خودتان برسید. این نکته به تنهایی می‌تواند ۲۰۰ کالری را ذخیره کند.

غذاهای جانبی سالمی را انتخاب کنید

از غذاهای سالم که در بسیاری از رستوران‌های فست فود ارائه شده است استفاده کنید. به عنوان مثال، به جای سیب زمینی سرخ کرده، یک سالاد را با یک سس کم چرب یا یک سیب زمینی پخته انتخاب کنید. یا یک کاسه میوه‌ یا یک گزینه میوه و ماست را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید.
سایر گزینه‌های سالم شامل این موارد می‌شود: برش سیب یا نارنگی، ذرت (جدانشده از چوب)، برنج بخار پز یا چیپس‌های سیب زمینی پخته شده .

سبز بخور

یک سالاد کامل با مرغ، میگو یا سبزیجات کبابی با سس کم چرب یا بدون چربی ، به جای سس سالاد معمولی، انتخاب کنید. مراقب سالاد با کالری بالا باشید، مانند سالادی با صدف‌های عمیق سرخ شده و یا با مرغ پوشیده با نان و یا دیگر سرخ شده‌ها. همچنین از خوردنی‌های اضافی صرف نظر کنید مانند پنیر و ورق نازک نان برشته که به سرعت کالری مصرفی شما را افزایش می‌دهد.

اقلام بریان شده را انتخاب کنید

غذاهای سرخ شده و پوشیده شده با نان مانند ساندویچ مرغ سیر و فیله ماهی پخته شده چربی و کالری زیادی دارند. گوشت بدون چربی کبابی یا برشته شده نازک را انتخاب کنید – مثل بوقلمون یا سینه مرغ، ژامبون یا گوشت ران نازک یا گوشت گاو نر کبابی نازک.


مقاله مرتبط: عادت‌های بدی که باعث افزایش وزن می‌شوند


مواظب آنچه که می‌نوشید باشید

بسیاری از نوشیدنی‌ها کالری زیادی دارند. به عنوان مثال، یک نوشابه بزرگ معمولی (۳۰ اونس یا ۸۸۷ میلی لیتر) دارای حدود ۳۰۰ کالری است. در عوض، نوشابه رژیمی، آب، آیس‌چای غیر شیرین، آب گازدار و یا آب معدنی سفارش دهید.
همچنین، از شیک‌ها و دیگر نوشیدنی‌های بستنی دار نیز اجتناب کنید. شیک‌های بزرگ می‌توانند بیش از ۸۰۰ کالری داشته باشند.

راه خود را بروید

به یاد داشته باشید، شما مجبور نیستید برای آنچه که با ساندویچ یا وعده غذایی شما می‌آید پولی پرداخت کنید، حتی در رستوران‌های فست فود. گزینه‎های سالم‌تر و جایگزین درخواست کنید. و حواستان به اندازه سفارش‌ها باشد.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید