انتشار این مقاله


وجود چندین پوسیدگی در دهان کودکان می تواند نشانه غفلت باشد

متخخصین هشدار داده‌اند که در کودکانی که پوسیدگی های دندان متعدی دارند احتمالا این موضوع نشان دهنده غفلت‌های بزرگتری در خانه است. محققان در بیمارستان کالج کینگ در لندن گفتند که درد دندان درمان نشده زنگ‌های خطر را برای هر متخصصی به صدا در می آورد این تیم کشف کرد که ۴۰ درصد از کودکانی […]

متخخصین هشدار داده‌اند که در کودکانی که پوسیدگی های دندان متعدی دارند احتمالا این موضوع نشان دهنده غفلت‌های بزرگتری در خانه است.

محققان در بیمارستان کالج کینگ در لندن گفتند که درد دندان درمان نشده زنگ‌های خطر را برای هر متخصصی به صدا در می آورد

این تیم کشف کرد که ۴۰ درصد از کودکانی که به علت پوسیدگی دندان به جراحی نیاز داشتند به خدمات اجتماعی مراجعه‌ای داشته‌اند.

یافته ها موجب ایجاد فرآیند جدیدی برای کودمان پذیرش شده با عفونت دهانی در بیمارستان کالج شد.محققین آنها را از جهت بی توجهی به کودک مورد ارزیابی قرار دادند و در صورت لزوم به یک سازمان حمایتی معرفی کردند.


مقاله مرتبط:زمان خواب خوب به کودکان کمک می کند در نوجوانی سالم تر و خوشحال تر باشند


نویسندگان این تحقیق می‌گویند که می‌خواهند تغییراتی را که در سراسر NHS دیده شود، ایجاد کنند.

محققان گفتند که پزشکان عمومی سراسر کشور برای شناسایی بی توجهی عمومی آموزش دیده اند و باید آگاه باشند که عفونت حاد دندان می تواند نشانه ای از بی توجهی باشد.

بررسی‌های میدانی

تیم تحقیقات کالج سلطنی اطلاعات کودکان بیماری که به دلیل بیماری عفونی دندانپزشکی یا فک و صورت به جراحی نیاز داشتند و از ژانویه ۲۰۱۵ تا ژانویه ۲۰۱۷ به بیمارستان منتقل شده‌اند را بررسی کرد.

کتی فان، جراح دهان و فک و صورت در کینگ کالج، گفت:

“بیش از نیمی از افراد مورد بررسی ما در سن پنج تا هشت سالگی مراقبت بودند و نشان می دهد این گروه سنی در معرض بیشترین آسیب است.”

“متأسفانه، در آن زمان که ما کودکان را تحت درمان قرار دادیم، آنها دوره نادیده گرفتن سلامت دهانی را تجربه کرده و احتمالا در معرض درد بوده اند”.

Marielle Kabban، متخصص دندانپزشکی کودکان و گفت: “جایی که بیماران بارها و بارها به علت غفلت درمان پوسیدگی دندان و دردهای دندانشان عملی نمی‌شود زنگ هشدار برای ما به صدا در می‌آید.

این زوج خاطر نشان کردند که همه کودکان که تحت پوشش طرح مراقبت از کودکان توسط خدمات اجتماعی هستند، باید ارزیابی دندانپزشکی انجام دهند

طبق آمار NHS Digital، تعداد پذیرش بیمارستان برای پوسیدگی دندان در میان افراد ۵ تا ۹ ساله در سال گذشته به ۲۶۰۰۰ مورد افزایش یافته است.

فساد دندانی دلیل اصلی پذیرش بیمارستان در میان افراد پنج تا نه ساله در انگلستان بود.

امین موسوی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید