انتشار این مقاله


زغال اخته و بری های تیره – عصاره میوه می تواند کلید مبارزه با پوسیدگی دندان باشد

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تعدادی از انواع بری‌های تیره رنگ ممکن است خطر پوسیدگی دندان را کاهش دهد.دانشمندان دریافته‌اند که مواد مغذی در زغال اخته و بلوبری می‌توانند در حفاظت از دندان‌ها در برابر لایه‌هایی از باکتریهایی که باعث تسریع پوسیدگی دندان می‌شوند بسیار موثر باشند.این ترکیبات طبیعی، که به عنوان پلی فنول […]

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تعدادی از انواع بری‌های تیره رنگ ممکن است خطر پوسیدگی دندان را کاهش دهد.دانشمندان دریافته‌اند که مواد مغذی در زغال اخته و بلوبری می‌توانند در حفاظت از دندان‌ها در برابر لایه‌هایی از باکتریهایی که باعث تسریع پوسیدگی دندان می‌شوند بسیار موثر باشند.این ترکیبات طبیعی، که به عنوان پلی فنول شناخته می شوند، به دفع باکتری‌های مضر در دهان کمک می‌کنند.

این مطالعه از تحقیقات قبلی پشتیبانی می‌کند که نشان می‌دادند این میوه‌ها برای سلامتی دهان و دندان‌ها با جلوگیری از چسبیدن “باکتری های بد” به دندان ها و لثه ها مفید هستند.این امرمی تواند سبب کاهش پوسیدگی دندان، پلاک و بیماری‌های لثه شود.

دبیر اجرایی بنیاد بهداشت دهان و دندان، دکتر نایجل کارتر معتقد است که پلی فنول‌ها در نهایت می‌توانند به محصولات جدید مراقبت از دهان منجر شوند.دکتر کارتر می گوید: “مواد مغذی و فیبر در میوه‌ها برای سلامتی ما حیاتی هستند. آنها برای محافظت از ما در برابر بیماری های قلبی و سرطان، و همچنین تعدادی از بیماری های دیگر کمک می‌کند.

“زغال اخته به نظر می رسد به خصوص برای سلامتی دهان ما مفید باشد، به عنوان polyphenols آنها در بزاق ما به اطراف می‌چسبند و همچنان به دهان ما کمک خواهند کرد، حتی پس از آن که آنها را فرو بردیم.

“بویژه هیجان انگیز این است که این عصاره‌های طبیعی کاملا بدون قند هستند. به این معنی که آنها می توانند به روش‌های مختلفی برای مراقبت از دهان استفاده شوند.”

آنها می توانند در آب حل شوند، بنابراین می توانند برای ایجاد نوشیدنی های سالم و همچنین اصلاح نوشیدنی های ناسالم پر از شکر استفاده شوند.”

آنها همچنین برنامه های گسترده‌تری برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و کنترل دارند. دهانشویه می‌تواند از این عنصر سود ببرد، همانطور که می توان در خمیر دندان استفاده کرد. تست های بیشتری باید انجام شود، اما این امر بسیار جالب خواهد بود که ببینیم آیا تولیدات بیشتری از پلی فنل ها در آینده استفاده می‌شود.

محتویات زغال اخته و بری‌های تیره

 “انواع توت های رنگی در میان بهترین منبع غذایی آنتی اکسیدان ها هستند. آنها منبع خوبی از آب و فیبر، و همچنین سایر مواد مغذی را فراهم می کنند. با این حال، همراه با میوه های دیگر، آنها همچنین ممکن است مقدار زیادی از قند طبیعی را داشته باشند.مقدار روزانه توصیه شده برای قند برای یک بزرگسال، ۹۰ گرم یا ۲۲.۵ قاشق چای خوری در روز است. این شامل ۶۰ گرم شکر طبیعی و ۳۰ گرم شکر اضافه شده است.یک واحد زغال اخته حاوی ۴ گرم قند طبیعی (برابر با یک قاشق چای خوری) است، در حالی که وعده‌ای از زغال اخته تقریبا ده گرم است.

دکتر کارتر می افزاید: “مهم است که به یاد داشته باشید که تمام میوه ها حاوی قندهای طبیعی هستند. این بدان معنی است که وقتی که در مقدار زیاد و همیشه مصرف شوند، هنوز می‌تواند خطر پوسیدگی دندان ها را ایجاد کند.”

“بهتر است خوردن میوه در وعده های غذایی مثل صبحانه، یا بلافاصله پس از شام صورت گیرد. این تعداد دفعاتی که دهان ما در معرض شکر و اسید قرار می‌گیرند را محدود می‌کند.”

امین موسوی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید