انتشار این مقاله


سرکه سیب: عوارض مصرف زیاد بر روی دندانها

تحقیقات نشان می‌دهند که سرکه سیب می‌تواند فواید متعددی برای سلامتی داشته باشد. اما مصرف بیش از حد سرکه می‌تواند باعث تاثیرات ناخواسته شود. سرکه سیب (ACV) با خرد کردن سیب های ارگانیک و به عمل آمدن آن‌ها را در بشکه‌های چوبی تهیه می‌شود. سرکه یک نوشیدنی غیر الکلی و غیر شیرین تهیه‌شده از سیب […]

تحقیقات نشان می‌دهند که سرکه سیب می‌تواند فواید متعددی برای سلامتی داشته باشد. اما مصرف بیش از حد سرکه می‌تواند باعث تاثیرات ناخواسته شود.

سرکه سیب (ACV) با خرد کردن سیب های ارگانیک و به عمل آمدن آن‌ها را در بشکه‌های چوبی تهیه می‌شود. سرکه یک نوشیدنی غیر الکلی و غیر شیرین تهیه‌شده از سیب است. سرکه سیب حاوی قندی است که در طول فرایند تخمیر، به الکل همراه با مخمر و باکتری تجزیه می‌شود. و در مرحله‌ی بعد به سرکه تبدیل می‌شود. سرکه سیب یک ماده‌ی طبیعی قدرتمند است که با باکتری‌ها مبارزه می‌کند و حاوی بسیاری از مواد معدنی ضروری و عناصر کمیاب مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم، کلر، فسفر، سدیم، مس، آهن، گوگرد، سیلیکون و فلوئور است که برای داشتن بدنی سالم مهم هستند

سرکه سیب سرخ یک عنصر رایج در ادویه های غذایی، طعم دهنده ها و مواد نگهدارنده است. هم چنین به عنوان یک درمان خانگی برای تعدادی از مسائل بهداشتی در حال محبوب شدن است.

طبق یک بررسی در ۲۰۱۶، مطالعات متعددی نشان می‌دهند که سرکه ها، از جمله سرکه سیب، پتانسیل کمک به درمان گستره‌ای از بیماریها از جمله چاقی، بیماری‌های قلبی، سرطان و عفونت‌های باکتریایی را دارند.

با این حال، تحقیقات کمی در مورد بهترین روش مصرف سرکه و میزان مصرف آن وجود دارد.مطالعات کمی در مورد عوارض جانبی بالقوه یا عوارض مصرف مداوم سرکه به طور خاص، انجام یافته است.

پوسیدگی دندان

مانند همه اسیدها، سرکه سیب اسیدی است. مصرف زیادی از غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی می‌تواند در طول زمان مینای دندان را ضعیف کند و به طور بالقوه منجر به پوسیدگی دندان شود. در ابتدا، افراد ممکن است درک نکنند که مینای دندان آسیب‌دیده است. بنا بر اعلام موسسه ملی دندان‌پزشکی و تحقیقات سر و صورت، با بدتر شدن این آسیب، ممکن است این دندان‌ها به شیرینی‌ها و یا دمای گرم یا سرد حساس شوند. در نهایت، دندان‌ها ممکن است حفره‌ای ایجاد کنند که به پر شدن نیاز دارند.

خطر پوسیدگی دندان در زمانی که فرد به طور مرتب سرکه سیب را مصرف می‌کند بالاترین است. رقیق کردن سرکه یا مصرف آن به عنوان بخشی از غذا، این خطر را کاهش می‌دهد.

امین موسوی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید