انتشار این مقاله


داروهای ضد ویروس آنفلوانزا در طول بارداری ایمن هستند؟

اگر در دو هفته گذشته نوزادی به دنیا آورده‌اید و یا باردار هستید و فکر می کنید آنفولانزا دارید، با پزشک خود بلافاصله تماس برقرار کنید. توصیه می‌شود در اسرع وقت داروهای ضد ویروسی مانند oseltamivir (تامیفلو)، زانامیویر (Relenza) یا پرامیویر (Rapivab) مصرف کنید.

اگر در دو هفته گذشته نوزادی به دنیا آورده‌اید و یا باردار هستید و فکر می کنید آنفولانزا دارید، با پزشک خود بلافاصله تماس برقرار کنید. توصیه می‌شود در اسرع وقت داروهای ضد ویروسی مانند oseltamivir (تامیفلو)، زانامیویر (Relenza) یا پرامیویر (Rapivab) مصرف کنید. این نوع از داروهایی که به صورت تجویزی در دسترس هستند، در ۴۸ ساعت پس از اولین علائم موثرتر هستند. اگر چه در صورتی که تا ۴ الی ۵ روز بعد شروع علائم شروع به مصرف داروها کنید هنوز هم احتمال تاثیرگذاری وجود دارد.


مقاله مرتبط: تزریق واکسن آنفولانزا در دوران بارداری به جنین آسیب نمی‌رساند!


همچنین اگر باردار هستید و با فرد مبتلا به آنفولانزا تماسی داشته‌اید با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است داروهای ضد ویروسی تجویز شود تا خطر ابتلا به آنفلوآنزا کاهش یابد.
آنفولانزا در زنان باردار نسبت به سایر زنان با احتمال بیشتری باعث ایجاد بیماری شدید می شود. مصرف داروهای ضد ویروسی می‌تواند از عوارض جدی آنفولانزا مانند پنومونی جلوگیری کند. اگر چه مهم است که در مصرف هر دارویی در طول بارداری احتیاط شود، تحقیقات نشان می‌دهد که مزایای استفاده از داروهای ضد ویروسی برای درمان آنفلوانزا در دوران بارداری بیشتر از خطرات بالقوه آن است. ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی ممکن است به شما oseltamivir خوراکی را توصیه کند زیرا بیشتر مطالعات موجود از ایمنی آن حمایت می‌کنند.


مقاله مرتبط: زوفلوزا، داروی سریع الاثر آنفولانزا تایید شد


تزریق واکسن آنفولانزا بهترین راه برای محافظت از خود و کودکتان از خطرات آنفولانزا در دوران بارداری است. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها برای هر فرد بارداری که در فصل آنفولانزا قرار دارد – معمولا از ماه نوامبر تا ژانویه یا بعد از آن – واکسن آنفولانزا توصیه می‌کنند مگر این که شما نسبت به واکسیناسیون قبلی آنفلوآنزا واکنش شدیدی داشته باشید.
هنگامی که واکسن آنفلوانزا دریافت می‌کنید، واکسن تزریقی را درخواست کنید و نه واکسن اسپری بینی. واکسن تزریقی آنفولانزا از یک ویروس غیر فعال شده ساخته شده است، بنابراین در هر مرحله از بارداری برای هر دوی مادر و نوزاد ایمن است. واکسن اسپری بینی از ویروس زنده ساخته شده است و برای بارداری توصیه نمی‌شود.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید