انتشار این مقاله


تورم دست در طول ورزش: آیا باعث نگرانی است؟

چه چیزی باعث تورم دست در طول ورزش می‌شود؟ “من چند بار در هفته پیاده روی می‌کنم و انگشتانم به نقطه ای می‌رسند که نمی‌توانم حلقه‌هایم را خارج کنم.”

چه چیزی باعث تورم دست در طول ورزش می‌شود؟ “من چند بار در هفته پیاده روی می‌کنم و انگشتانم به نقطه ای می‌رسند که نمی‌توانم حلقه‌هایم را خارج کنم.” پاسخ اینجاست.
تورم دست در طول ورزش، یک مشکل نسبتاً متداول است. علت کاملا مشخص نیست، اما تورم دست به نظر می‌رسد که در نتیجه شیوه پاسخ بدن شما و غروق خونی آن به افزایش مصرف انرژی ماهیچه‌هایتان در طول ورزش اتفاق می‌افتد.


مقاله مرتبط: امکان دارد شما واقعا به ورزش آلرژی داشته باشید!


ورزش، جریان خون را به قلب و ریه‌ها و همچنین عضلاتی که در حال کار هستند، افزایش می‌دهد. این موضوع می‌تواند جریان خون را به دست شما کاهش دهد، و آن‌ها را خنک‌تر کند. به نوبه خود، رگ‌های خونی در دست شما ممکن است با پهن‌تر و باز‌تر شدن (اتساع) واکنش نشان دهدند که می‌تواند منجر به تورم دست شود.
همانطور که به تمرین و ورزش ادامه می‌دهید، عضلات شما گرما ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود سیستم شما خون را به عروق نزدیک ترین سطح بدن منتقل کند تا گرما را از بین ببرد. این پاسخ باعث تحریک تعریق می‌شود و همچنین ممکن است باعث تورم دست شود.
گاهی اوقات ورزشکاران استقامتی، هیپوناترمی را تجربه می‌کنند (hyponatremia) – کاهش غیر معمول میزان غلظت سدیم خون. انگشتان و دست متورم ممكن است نشانه ی هیپوناترمی باشند، اما علائم دیگری مانند سردرد و استفراغ بیشتر از تورم دیده می‌شود. مصرف بیش از حد آب، به خصوص در طول یک ماراتن یا یک رویداد طولانی و سنگین مشابه، ممکن است سدیم بدن شما را خیلی رقیق کند و وضعیت بدن شما را در حالت هیپوناترمی قرار دهد. هیپوناترمی نیاز به مراقبت پزشکی فوری دارد.


مقاله مرتبط: کدام ورزش سوزاندن بیشترین کالری را امکان‌پذیر می‌سازد


هیچ راه اثبات شده‌ای برای جلوگیری یا کاهش بیشتر تورم دست در تمرینات ورزشی وجود ندارد، اما این نکات ممکن است به کاهش این ناراحتی کمک کنند:

  • حلقه‌ها و انگشترهای خود را از انگشتانتان خارج کنید و قبل از تمرین بند ساعن خود را کمی شل کنید.
  • در حین تمرین و ورزش، دستانتان را گاه به گاه رو به جلو و عقب حرکت دهید.
  • چندین بار در طول ورزش و تمرین انگشتان خود را از هم باز کنید و سپس مشت کنید.
فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید