انتشار این مقاله


از عذاب و استرس خسته شده ‌اید؟ این راه ها را امتحان کنید

من همیشه مشغول و مضطرب هستم و روز پر دردسری دارم. آیا شما پیشنهاداتی از نحوه مدیریت استرس در زندگی شلوغ من دارید؟ پاسخ این سوال این جاست.

من همیشه مشغول و مضطرب هستم و روز پر دردسری دارم. آیا شما پیشنهاداتی از نحوه مدیریت استرس در زندگی شلوغ من دارید؟ پاسخ این سوال این جاست.
بله. بسیار مهم است که حتی زمانی که مشغول هستید ، بتوانید اضطرابتان را کنترل کنید.


مقاله مرتبط: کشف مکانیسم جدید ایجاد استرس ، راهکار احتمالی درمان سندروم های استرس زا


هنگامی که شما به تعدادی از خواسته‌هایتان نمی‌رسید، میزان هورمون استرس شما بسیار بالا می‌رود. این هورمون کورتیزول نامیده می‌شود و از طریق ساختار هرمی شکلی که بالای کلیه‌ها قرار دارد (غده فوق کلیه) تولید می‌شود.
کورتیزول می‌تواند سیستم ایمنی بدنتان را سرکوب کند، بنابراین احتمال ابتلا به بیماری بیشتر می‌شود. و این می‌تواند فشار خون و سطح قند خون شما را افزایش دهد. کورتیزول همچنین می‌تواند در برخی از مناطق مغز که در فرآیند حافظه و یادگیری دخیل هستند، تاثیر بگذارد.


مقاله مرتبط: استرس ذهنی چیست و چه راه‌هایی برای مقابله با آن وجود دارد؟


برای جلوگیری از این اثرات منفی استرس، راه‌هایی برای حفظ استرس – و کورتیزول – در سطوح قابل کنترل وجود دارد. در اینجا دو شیوه وجود دارد که شما می‌توانید در تلاش برای مدیریت استرس خود از آن‌ها استفاده کنید:

  • ریتالیزاسیون- این به معنای داشتن یک الگوی ثابت، همراه با دلیل، در طول روز است. به عنوان مثال، هر شب، شما می‌توانید برای روز بعد برنامه ریزی کنید. سعی کنید شب قبل ناهار خود را آماده و لباس خود را انتخاب کنید. به این ترتیب، صبح زود در حال تلاش برای پیدا کردن آنچه که نیاز دارید، نیستید. هدف داشتن این عادت‌های روزانه است که می‌تواند باعث شود کم‌تر زحمت بکشید و فکر و خیال شما را در مورد صبح روز بعد کمتر می‌کند.
  • کاهش تصمیمات – تصمیم گیری در مورد هر چیزی استرس ایجاد می‌کند و انرژی مصرف می‌کند. غرق شدن در تمام تصمیمات در زندگی روزمره آسان است. به عنوان مثال، در گذشته، شما می‌توانستید به داروخانه بروید و مسواک خریداری کنید. در حال حاضر، برای این خرید ساده، شما باید از بین بسیاری از گزینه‌ها تصمیم بگیرید.
  • سعی کنید تعداد تصمیماتی که لازم است بگیرید را محدود کنید- شما می‌توانید این کار را با محدود کردن انتخاب‌های متعدد انجام دهید، که می تواند به کاهش تعداد تصمیم‌هایی که نیاز دارید بگیرید کمک کند. و برای چیزهای کوچک خود را اذیت نکنید. انرژی خود را برای تصمیمات بزرگ نگه دارید.

اگر روال پیش بینی شده‌ای دارید و برای کاهش میزان حواس پرتی تلاش می‌کنید، می‌توانید روزهای خود را اندکی کم تنش و شاید پربارتر کنید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *