انتشار این مقاله


تغییری کوچک که کاهش وزن را دو برابر می‌کند

تحقیقات جدید نشان می‌دهند، تغییراتی در زمان وعده‌های غذایی می‌تواند کاهش وزن را دو برابر کند. دیرتر خوردن صبحانه و زودتر خوردن شام به مدت ۹۰ دقیقه موجب کاهش وزن می‌شود.

تحقیقات جدید نشان می‌دهند، تغییراتی در زمان وعده‌های غذایی می‌تواند کاهش وزن را دو برابر کند. دیرتر خوردن صبحانه و  زودتر خوردن شام به مدت ۹۰ دقیقه موجب کاهش وزن می‌شود.

افراد تحت مطالعه آزاد بودند آنچه را که دوست داشتند بخورند و تغییر دیگری، غیر از زمان وعده‌های غذایی، در شیوه زندگی خود ایجاد نکردند. بعد از این مطالعه که ۱۰ هفته طول کشید، تقریبا نیمی از افراد اعلام کردند در آینده زمان‌های جدید وعده‌های غذایی را حفظ خواهند کرد.

این مطالعه افراد را به دو گروه تقسیم کرد: یک گروه وعده‌های غذایی را در زمان‌های معمول می‌خوردند و گروه دیگر صبحانه را ۹۰ دقیقه دیرتر و شام را ۹۰ دقیقه زودتر می‌خوردند. نتایج نشان داد که تغییر زمان غذا خوردن باعث کاهش دو برابری میزان چربی بدن می‌شود چرا که به دلیل تغییر در زمان‌های غذا خوردن، مردم کمتر می‌خوردند.


مقاله‌ی مرتبط: مصرف ویتامین D با کاهش وزن ارتباط دارد!


این تغییرات زمانی احتمالا موجب می‌شد آن‌ها اشتها و فرصت کمتری برای غذا خوردن داشته باشند و تنقلات کمتری مصرف کنند. اگر چه این رژیم برای برخی افراد کارگر بود ولی بیش از نیمی از آن‌ها گزارش دادند که زمان جدید وعده‌های غذایی جدید با خانواده یا زندگی اجتماعی آنها سازگار نیستند.

دکتر جاناتان جانستون، در مورد این مطالعه توضیح داد:

اگرچه مطالعه کوچکی بود، ما را متوجه کرد که تغییراتی کوچک در زمان وعده‌های غذایی می‌تواند برای بدن ما مفید باشد. کاهش میزان چربی بدن باعث کاهش چاقی و بیماری‌های مرتبط به آن می‌شود، بنابراین در بهبود سلامت کلی ما حیاتی است. با این حال، همانطور که با این شرکت‌کنندگان دیدیم، رعایت رژیم‌های غذایی دشوار است و ممکن است با زندگی خانوادگی و اجتماعی سازگار نباشد، بنابراین باید اطمینان حاصل کنیم که انعطاف پذیر و مناسب با زندگی واقعی باشند، چرا که مصالح بالقوه این رژیم‌های غذایی کاملا مشهود هستند. ما از این یافته‌های اولیه برای طراحی مطالعات بزرگ‌تر و جامع‌تری برای تغذیه با محدودیت زمانی استفاده خواهیم کرد.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید