انتشار این مقاله


امواج وای فای، خود می‌توانند به عنوان کامپیوتر آنالوگ عمل کنند

امواج وای فای، کاری بیشتر از آنلاین نگه‌داشتن کامپیوتر شما انجام می‌دهند. این امواج می‌توانند به عنوان کامپیوتر عمل کنند!

امواج وای فای ، کاری بیشتر از آنلاین نگه‌داشتن کامپیوتر شما انجام می‌دهند. این امواج می‌توانند به عنوان کامپیوتر عمل کنند!

حرکت کنترل شده و دقیق امواج وای فای به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مانند کامپیوتر آنالوگ برای انجام محاسبات پیچیده عمل کنند.

Philipp del Hougne از یکی از موسسات فرانسه به همراه Geoffroy Lerosey به دنبال راهی برای انجام محاسبات، استفاده از میکروامواج پراکنده‌ی حامل امواج وای فای را پیشنهاد کردند. Hougne می‌گوید:

شما با این روش می‌توانید در یک حرکت تمام محاسبات را انجام دهید. در حالی که کامپیوتر‌های استاندارد در چند مرحله این کار را انجام می‌دهند.


مقاله‌ی مرتبط: باور های غلط در مورد سرطان: از مواد غذایی تا وای فای


این کار مانند داشتن ماشینی است که عدد پنج را به هر چیزی اضافه می‌کند. حال فرض کنید شما موجی را ایجاد کرده‌اید که عدد دو را نشان می‌دهد. بعد از مدلینگ این موج در نهایت شما موجی را که عدد هفت را نشان می‌دهد، خواهید داشت. محققان مفهوم کلی این تحقیق را با استفاده از محاسبات پیچیده‌ای که matrix multiplication نامیده می‌شود، نشان دادند. این محاسبات بیشتر در اپلیکیشن‌های مهندسی و فیزیک استفاده می‌شود. این اولین بار نیست که برای انجام محاسبات، از امواج وای فای استفاده می‌شود. اما در تکنیک اخیر امواج با اندازه‌ای متوسط ارسال می‌شوند و این موضوع، وجه تمایز آن با موارد قبلی است. در این آزمایش به جای شکل دادن به امواج از طریق منعکس کردن آن‌ها، به طور مخصوص از پنل‌های طراحی شده قبل از ارسال آن‌ها در هوای محیط، استفاده کردند. Hougne می گوید:

انجام محاسبات با استفاده از این تکنیک می‌تواند سریع تر از هر کامپیوتر معمولی دیگری صورت بگیرد و بازده بیشتری نیز داشته‌باشد.

صبا قلی پور


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید