انتشار این مقاله


گوگل و اپل می‌توانند در فهم چگونگی تاثیر گوشی های هوشمند بر مغز کودکان کمک کنند

تحقیقات علمی زیادی درمورد تاثیر گوشی های هوشمند بر مغز جوانان دارند وجود ندارد.

تحقیقات علمی زیادی درمورد تاثیر گوشی های هوشمند بر مغز جوانان دارند وجود ندارد. شواهدی مبنی بر اینکه استفاده از گوشی‌های هوشمند، به ویژه رسانه‌های اجتماعی، با علائم افسردگی ارتباط دارند، منطقی به نظر می‌رسد اما فاقد دقت علمی است. دلیل این است که در بسیاری از موارد، مطالعاتی که نوجوانان درمورد زندگی خود به سوالاتی جواب می‌دهند، ممکن است مبهم یا ضعیف باشند.

طبق Vox، برخی از محققان بر گنجینه‌هایی که گوگل و اپل اطلاعات مربوط به چگونگی استفاده مردم از دستگاه‌های Android و iOS را ذخیره کردند، متمرکز شدند.

دو مشکل اساسی در تلاش برای درک چگونگی تاثیر گوشی‌های هوشمند بر مغز وجود دارد. اول اینکه روند اینترنتی به سرعت در حال تغییر است و برنامه‌ها به سرعت رایج بودن خود را از دست می‌دهند. با توجه به اینکه هر یک از این برنامه‌ها، از TikTok تا Fortnite، امکان برقراری ارتباط به روش‌های مختلف را به مردم می‌دهند، دشوار است که توضیحی جهانی برای چگونگی تاثیر افراد ایجاد شود. دوم اینکه پاسخ درست حتی به بهترین سوالات مشکل است. استفاده از صفحه نمایش یه مورد نیست، بلکه ۱۰۰ مورد است؛ رسانه‌های اجتماعی، بازی‌های ویدئویی، تحقیق و مطالعه.


بیشتر بخوانید:


گوگل قبلا با اشتراک داده‌های خود درمورد چگونگی استفاده جوانان از گوشی‌های هوشمند -با اجازه‌ی شرکت‌کنندگان و والدین- با مطالعه‌ی Adolescent Brain Cognitive Development موافقت کرده است. اما اپل هنوز اعلام نکرده است.

با اطلاعاتی که از دو غول تکنولوژی بدست می‌آید، دانشمندان بهتر می‌توانند چگونگی استفاده نوجوانان از گوشی‌های هوشمند را بفهمند. محققان قادر به کشف این خواهند بود که آیا بچه‌ها از تلفن‌های خود برای اجتماعی شدن استفاده می‌کنند و آیا رسانه‌های اجتماعی واقعا با علائم افسردگی ارتباط دارند.

طبیعتا، محققان نمی‌توانند در جایی که برخی از کودکان با رسانه‌های اجتماعی بزرگ شده‌اند و برخی نه، مطالعات تجربی خالص و کامل انجام دهند، زیرا درصورت عدم وجود رسانه‌های اجتماعی، فقط مباحثه‌هایی بدون شواهد دخیل خواهند داشت.

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید