انتشار این مقاله


میکرودوز DMT در درمان اختلالات اضطرابی و افسردگی مؤثر است

طالعه‌ی جدید نشان می‌دهد میکرودوز DMT می‌تواند علائم افسردگی و اضطراب را بهبود ببخشد.

فرضیه‌ی استفاده از دوزهای کوچک داروهای روان‌گردان در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به خصوص استارت‌آپ‌های مختلف تمرکز خود را بر روی این موضوع قرار داده‌اند زیرا معتقدند این روش می‌تواند خلاقیت را افزایش داده و با افسردگی مبارزه کند.

در حال حاضر، مطالعه‌ی جدید نشان می‌دهد میکرودوز DMT –مصرف دوزهای بسیار اندک دارو که قدرت القای توهم را نداشته باشد- می‌تواند علائم افسردگی و اضطراب را بهبود ببخشد و از آن جایی که نتایج در دست اندک هستند، تلاش بیشتر می‌تواند راه را برای ورود روش درمانی جدید در حیطه‌ی سلامت روان هموار سازد.

رت‌‌ها!

اعلامیه‌ی مهم مرتبط با این مطالعه که در ژورنال ACS Chemical Neuroscience منتشر شده بود اذعان کرد: مطالعه‌شونده‌ها در این زمینه رت‌ها بودند نه انسان.


مقاله‌ی مرتبط: تجربه نزدیک به مرگ یا سفر در اوهام؟ پاسخ نزد DMT است


اما دیوید اولسن، شیمی‌دان و متخصص علوم‌عصبی از دانشگاه کالیفرنیا معتقد است با وجود این‌که این مطالعه بر روی انسان‌ها انجان نشده است اما از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا شواهد اولیه نشان می‌دهد مصرف میکرودوز داروهای روان‌گردان فواید متعددی دارد. او در مصاحبه با The Atlantic گفت:

من واقعا کنجکاو بودم بدانم آیا برای ایجاد تأثیرات درمانی توسط این داروها حتما باید توهم هم ایجاد می‌شد یا نه.

تأثیرات سایتوتوکسیک

با این حال پیش از اجرای این یافته نیاز به اطلاعات بیشتری داریم. طی مطالعات تیم اولسن، در برخی رت‌ها، تأثیرات سایتوتوکسیک DMT موجب از میان رفتن سلول‌های مغزی شده بود. اولسون در مصاحبه با The Atlantic گفت:

تفاوت میان دارو و زهر در دوز آن‌هاست.

صبا حقی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید