انتشار این مقاله


اهمیت سرکه‌ی سیب در درمان سردرد: آیا کاربردی است و چگونه میتوان از آن استفاده کرد؟

در حال حاضر ادعاهای زیادی حول استفاده از سرکه سیب وجود دارد که معتقد است این ماده میتواند از مشکلات گوارشی گرفته تا سردرد را درمان کند.

سردرد یکی از عوامل شایع آزاردهنده برای بسیاری از مردم دنیاست. در حال حاضر ادعاهای زیادی حول استفاده از سرکه سیب وجود دارد که معتقد است این ماده میتواند از  مشکلات گوارشی گرفته تا سردرد را درمان کند.
با این حال که هنوز به طور کامل و از جنبه‌های علمی اثبات نشده است که آیا سرکه‌ی سیب برای درمان سردرد موثر است یا نه ، اما می‌توان گفت که این ماده در میان مردم به عنوان ماده‌ای مناسب و طبیعی برای درمان بیماری‌ها شناخته شده است که باعث حداقل میزان آسیب و عوارض را به دنبال دارد. ما در این مقاله سعی داریم که به بررسی این مدارک موجود حول موضوع بپردازیم.

مزایای سرکه‌ی سیب در درمان سردرد

می‌توان گفت که سرکه‌ی سیب حاوی موادی از جمله آهن، پتاسیم و کلسیم است. هردو عوامل موجود در این ماده یعنی انواع مواد معدنی موجود در آن و میزان اسیدیته‌ی آن می‌تواند به صورت غیرمستقیم در درمان سردرد نقش داشته باشد. سرکه‌ی سیب همچنین در درمان مشکلات گوارشی نیز میتواند نقش داشته باشد که خود این امر نیز میتواند عاملی برای توجیه رفع سردردهایی است که توسط سیستم گوارشی ایجاد شدند.
یک مطالعه نشان داده است که د رمبحث قند خون و ابتلا به دیابت میتوان اشاره داشت که سرکه‌ی سیب سطح قند خون را کاهش می‌دهد. این امر خود منجر به کنترل سیستم‌های تنظیمی قند خون می‌شود؛ قله‌های میزان گلوکز داخل خون خود از عوامی ایجاد‌کننده‌ی سردرد در افراد هستند.
البته توصیه میشود که افراد دارای قند خون بالا قبل از استفاده از سرکه‌ی سیب حتما با پزشک خود در مورد علایم قابل مورد انتظار مشورت کنند .
همچنین تصور می شود که استنشاق بخار سرکه سیب می تواند به تمیز کردن سینوس ها کمک کند و سردرد سینوسی را کاهش دهد.

سرکه‌ی سیب چگونه نقش خود را ایفا میکند؟

سیب سرکه به صورت مستقیم بر سردرد تاثیر نمیگذارد و به همان نحوی که داروهای ضددرد سردرد اثر خود را میگذارند عمل نمیکنند. سردرد می تواند علل مختلفی داشته باشد، از جمله آلرژی ها و مسائل مربوط به گوارش به استرس و فشار خون بالا. به نظر می رسد سیب سیب رفع علت سردرد کارکرد موثری از خود نشان میدهد.
کمبود آب در بدن یکی دیگر از علل شایع سردرد است. اگر چه بسیاری از مردم در طول روز مقدار زیادی مایعات را می نوشند، اما همه مایعات در بدن عملکرد یکسانی ندارند.
مایعات بسیار کافئین یا نوشیدنی های شیرین ممکن است بدن را ترمیم کنند. اضافه کردن سرکه سیب سرکه به یک لیوان آب گرم میتواند تعداد مواد معدنی را آب افزایش دهد، به این ترتیب کمک می کند که آب شودر بدن حفظ شود و به طور بالقوه درد سردرد را کاهش دهد.

سرکه سیب سرکه سیب سرکه خانگی

سرکه سیب سرکه دارای طعم قوی است، به خصوص برای کسانی که از آن کم استفاده میکنند. اصلی ترین دستور سرکه سیب سرکه عبارت است از:

     ۱ قاشق چایخوری سرکه سیب

     ۱۲ اونس آب
یک فرد می تواند این مخلوط را در صورت تمایل بنوشد تا زمانیکه که سردرد خود را به طور کامل درمان کند.
انواع طعم های مختلفی برای ترکیب سرکه سیب به یک درمان خانگی وجو دارد، از جمله:

تونیک سیب سرد (cold apple tonic)

جایگزینی نیمی از آب در دستورالعمل اساسی با آب سیب می تواند طعم اسیدی قوی نوشیدنی را کاهش دهد. بعضی از مردم می توانند آن را با عسل شیرین کنند.

     ۸ اونس آب

     ۸ اونس آب سیب

     ۱ قاشق چایخوری سیب سرکه

     ۱ قاشق چایخوری عسل (اختیاری)

در صورت لزوم فرد باید مواد تشکیل دهنده را به یک لیوان بزرگ اضافه کرده ، بجوشانید بنوشید.

نوشیدنی عسل کایین گرم (Warm cayenne honey drink)

فلفل کایین در این نوشیدنی، یک مزه‌ی تند می‌دهد، در حالی که با عسل شیرین است.
۸ اونس آب گرم

     ۱ قاشق چای خوری عسل

     ۱ قاشق غذا خوری سرکه سیب سرخ

     تکه پودر کایین

در صورت لزوم مواد لازم را در یک لیوان مقاوم در برابر حرارت مخلوط کرده و میل کنید.

حمام سینوس (sinus bath)

این دستور غذا نباید نوشیده شود یا خورده شود اما برای کمک به پاک کردن سینوس‌ها به عنوان بخار استفاده می شود.

     ۳ فنجان آب جوش

     ۲ اونس سرکه سیب سرخ

     ظرف بزرگ یا کاسه ضد حرارت

     حوله بزرگ

سرکه سیب سیب را به آب جوش اضافه کنید و سپس آن را از دسترس منبع گرما خارج کنید. قرار دادن یک حوله بر روی در، بخار را به مدت ۵ دقیقه در یک زمان، در صورت نیاز وارد کنید.


مقاله‌ی مرتبط: آیا درمان خانگی سرکه سیب می‌تواند علائم یبوست را بهبود بخشد؟


رسیک‌ها و شکایات استفاده از سرکه‌ی سیب

سرکه شراب سیب سرخ همیشه باید رقیق شود. اگرچه ممکن است سرکه سفید بیشتری اسید داشته باشد اما هنوز خیلی اسیدی است.
این اسید ممکن است به گلو آسیب برساند یا مینای دندانها را در طول زمان خراب کند. همچنین ممکن است پس از مدت زمان طولانی تماس، پوست را سوزاند.
افراد مبتلا به دیابت ممکن است بخواهند از سرکه سیب سرخ جلوگیری کنند، مگر اینکه زمانی که آنها و پزشک آنها به طور مستقیم اثرات آن بر قند خون خود را کنترل می کنند.
همچنین اعتقاد بر این است که سرکه سیب سرکه آهسته هضم است. این ممکن است برای افرادی که مدت زمان هضم غذا در دستگاه گوارش‌شان کم است، مسائلی ایجاد کند. هرکسی که شک داشته باشد باید با دکتر در مورد تداخلات احتمالی با سایر مواد داروی یا غذایی مصرفی یا عوارض سرکه سیب صحبت کند.

راه‌های دیگر درمان سردرد

درمان های مختلفی برای سردرد وجود دارد که به راحتی برای استفاده در منزل در دسترس هستند. این شامل:

  • نوشیدن آب بیشتر: آب می تواند یک فرد را هیدراته کند و سردرد ناشی از کم آبی بدن را از بین ببرد.
  • داروهای بدون نسخه: بعضی از داروهای رایج مانند ایبوبروفن (Advil) ، آسپرین (Bayer) یا استامینوفن (Tylenol) می توانند به کاهش درد سرد کمک کنند.
  • کاهش استرس: استرس و اضطراب می تواند موجب سردرد در برخی افراد شود، بنابراین یافتن راه هایی برای کاهش استرس ممکن است علائم را کاهش دهد.
  • چرت زدن: چرت زدن به مدت کوتاهی می تواند بدن را آرام کند و سردرد و تنش بدنی را از بین ببرد.
  • استفاده از پد گرم: یک پد حرارتی می تواند خون تازه را به سر، گردن، و شانه برای کاهش سردرد آورد.
  • استفاده از پد‌ سرد: یک بسته سرد در پشت گردن و شانه ها برای برخی افراد بهتر از یک پد گرم عمل می کند.
  • آروماتراپی: نفت اسطوخودوس و روغن نعناع ممکن است در برخی افراد سردرد را تسکین دهد.

شواهد علمی کمی ادعا می‌کنند که سرکه سیب سرکه می تواند سردرد را درمان کند. بسیاری از مردم به طور منظم از سرکه سیب رقیق شده استفاده می کنند که ممکن است به خاطر مزایای سلامتی افزون آن باشد.
هرکدام از افراد مبتلا به سردرد منظم باید یک پزشک را برای راهنمایی تشخیص و درمان مناسب ببینند. یک پزشک می تواند کاهش استرس، درمان های جایگزین یا داروهای تجویزی را توصیه کند.
سرکه سیب سرکه اپل در بسیاری از فروشگاه های بهداشتی و مواد غذایی و آنلاین در دسترس است.

پرنیا پویا


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید