انتشار این مقاله


جلوگیری از ریزش مو در زنان

من ۶۰ ساله هستم و متوجه شدم که موهایم شروع به نازک شدن می‌کنند. چه کاری می‌توانم انجام دهم تا بتوانم تمام آنچه داشتم را پس بگیرم؟ چگونه می‌توان از ریزش موی زنان جلوگیری کرد؟

من ۶۰ ساله هستم و متوجه شدم که موهایم شروع به نازک شدن می‌کنند. چه کاری می‌توانم انجام دهم تا بتوانم تمام آنچه داشتم را پس بگیرم؟ چگونه می‌توان از ریزش موی زنان جلوگیری کرد؟
پاسخ این سوال اینجاست.
ریزش مو مرتبط با افزایش سن در زنان شایع است. حدود ۵۵ درصد از زنان از ۷۰ سالگی ریزش مو را تجربه می‌کنند. شایع ترین علت آن کچلی با الگوی زنانه است که یک بیماری ارثی است. این بیماری با کاهش تدریجی موهای شما مشخص می‌شودد، که ممکن است به عنوان یک قسمت گسترده باشد یا دم اسبی که نازک‌تر از گذشته شده است.


مقاله مرتبط: ریزش مو: سرنخ در کف دست‌های شماست


درمان با فوم مینوکسیدیل بدون نسخه (۵ درصد) ممکن است از ریزش بیشتر موها جلوگیری کند و به بهبود تراکم مو کمک کند. محصول را در هنگام خواب به موهای مرطوب بزنید و هنگامی که بیدار شدید آن را بشویید. سپس موی خود را به طور معمول حالت دهید. شما باید یک دوره آزمایشی ۶ تا ۱۲ ماهه این کار را به طور جدی ادامه دهید زیرا سه ماهی طول می‌کشد برای اینکه بتوانید تاثیری ببینید و چند ماه دیگر برای تعیین اینکه آیا واقعا بر روی شما کار می‌کند یا خیر. اگر به شما کمک می‌کند، باید از این دارو برای حفظ موهایتان استفاده کنید. بیمه معمولا هزینه محصول را پوشش نمی‌دهد.


مقاله مرتبط: داروهای در دسترس برای ریزش مو


اگر ریزش مو ادامه پیدا کند، با پزشک خود صحبت کنید، زیرا ممکن است علمتی از بیماری دیگری از جمله آلوپشیا آرِآتا باشد.
شما ممکن است بخواهید روش‌های مراقبت از موی مختلفی را امتحان کنید تا بتوانید موردی را پیدا کنید که باعث شود در مورد چگونگی موهایتان احساس خوبی داشته باشید. به عنوان مثال، از محصولات زیبایی استفاده کنید که حجم را افزایش می‌دهند، موهایتان را رنگ کنید، مدل مویی را انتخاب کنید که بخش گسترده دارای ریزش کمتر قابل مشاهده باشد، یا از کلاه گیس‌ها یا اکستنشن‌ها استفاده کنید. همیشه موهای خود را مرتب نگه دارید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید