انتشار این مقاله


هرآنچه در دکتر مجازی از ۹۷ برای ۹۸ اندوختیم

سالی پر از آگاهی و دانش، و دلی سرشار از امید به ادامه‌ی حیات در سال ۱۳۹۸ برای تمامی شما مخاطبان وب فارسی آرزومندیم. 

با تحویل سال ۱۳۹۸، اولین زمان مهمی که در سال جدید فکر را ما به مانند سال‌های پیش به خود مشغول می‌کند، تیرماه است. تیرماه که شود، سه سالگی دکتر مجازی هم تمام می‌شود و باید کم‌کم راه رفتن و حرف زدن را خوب بلد شده باشیم!

با یک مقدمه‌ی به ظاهر بی‌ربط شروع می‌کنم. از اندک خاطره‌هایی که از دوران کودکی به یاد دارم، سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌هاست. در سکانسی که سارومان از بالای برج می‌خواست ارتش اُرگ‌هایش را به مشاورش نشان دهد، به ۱۰,۰۰۰ سرباز اُرگ خود اشاره کرد. حالا این چه ربطی به دکتر مجازی دارد؟ تشابه عددی! تعداد مقالات ما در این سال به عدد ۱۰,۰۰۰ نزدیک شده است. ده هزار از کودکی برای من عدد “کثرت” بوده!

مقالات دکتر مجازی در سال ۹۷ مانند مقالات پیشین از دسته‌های ترجمه از منابع معتبر علمی و پزشکی و تألیفی بود. مقاله‌هایی از سلیقه‌های مختلف در خور دوق نویسنده‌ها و مخاطبان منتشر شد و یکی از اصلی‌ترین برنامه‎‌هایی که برای سال جدید داریم، نزدیک کردن هر چه بیشتر سبک و موضوع مقالات به ذوق شما مخاطبان عزیز است. تلاش بر این خواهد بود که مقالات هر چه بیشتر کاربردی‌تر شوند و مقالاتی که می‌نویسیم، موضوعات مهم علمی و هر چه به جهان‌بینی علمی مربوط می‌شود را شامل شوند. همچنین اگر موفق شویم، موضوعات خرد و بسیار تخصصی را با مباحث در خور توجه عام و جذاب جایگزین خواهیم کرد. البته حواسمان بوده و هست که “زرد” نشویم!

مورد دیگری که در سال ۹۷ برای دکتر مجازی نقطه‌ی عطف محسوب می‌شود، آغاز پروژه‌های چندرسانه‌ای در جهت افزایش آگاهی عموم بوده است. در این راستا، ابتدا سری برنامه‌های “فکت‌روم” تولید و پخش شد و در پایان سال، شاهد ارائه‌ی “مستند بیماری‌های مادرزادی ایران” از طرف دکتر محازی در همکاری با سازمان‌های بین‌المللی سلامت بودیم. پروژه‌های چندرسانه‌ای نقطه‌ی عطفی برای دکتر مجازی محسوب می‌شود و در آینده، خبرهای بیشتری از آن خواهید شنید.

همه‌ی کارهایی که کردیم و انجام خواهیم داد بدون تلاش‌های بدون چشم‌داشت ویراستاران و نویسندگان عزیز دکتر مجازی ممکن نبود. و چون نگارش این پیام به من واگذار شده، باید از سردبیر و ایده‌پرداز دکتر مجازی، آقای گلشن، نیز قدردانی بکنم که تهمیدات لازم را برای پر کردن جای خالی منابع علمی و پزشکی در وب فارسی در اختیار من و همکارانام قرار داده‌‌اند.

سالی پر از آگاهی و دانش، و دلی سرشار از امید به ادامه‌ی حیات در سال ۱۳۹۸ برای تمامی شما مخاطبان وب فارسی آرزومندیم.

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید