انتشار این مقاله


ترکیبات مهارکننده‌ی التهاب باعث جلوگیری از بروز اختلالات تکامل عصبی می‌شوند

مطالعه‌ای که در نشریه‌ی Proceedings of the National Academy of Sciences نشان می‌دهد یک ترکیب مهار کننده‌ی آنزیم که توسط پروفسور Bruce Hammock و همکارانش در UC Davis تولید شده‌است، باعث کاهش التهاب در مغز موشهایی می‌شود که از مادر مبتلا به فعال سازی مادرزادی سیستم ایمنی، متولد می‌شوند. بنظر می رسد التهابی که توسط […]

مطالعه‌ای که در نشریه‌ی Proceedings of the National Academy of Sciences نشان می‌دهد یک ترکیب مهار کننده‌ی آنزیم که توسط پروفسور Bruce Hammock و همکارانش در UC Davis تولید شده‌است، باعث کاهش التهاب در مغز موشهایی می‌شود که از مادر مبتلا به فعال سازی مادرزادی سیستم ایمنی، متولد می‌شوند. بنظر می رسد التهابی که توسط این آنزیم، اپوکسید هیدرولاز محلول، آغاز می شود، با اختلالات تکامل سیستم عصبی در این موشها ارتباط دارد.


مقاله مرتبط: اتوفاژی و میتوکندری: اهدافی مناسب در اختلالات نورودژنراتیو


Kenji Hashimoto، مولف دستیار مطالعه و استاد در the Chiba University Center for Forensic Mental Health, Japan، اذعان داشت: “مهار این آنزیم باعث توقف روند التهاب و جلوگیری از پیشرفت علائم شبه اوتیسم و شبه اسکیزوفرنی در مدلهای حیوانی می‌شود.”

این مطالعه بر ایده‌ای مبنی بر اینکه اختلالاتی مانند اوتیسم یا اسکیزوفرنی می‌تواند تحت تاثیر عفونتهایی در دوران بارداری که باعث مواجه شدن جنین با ترکیبات شیمیایی التهابی می‌گردد، ایجاد شود، استوار است. این اختلالات همچنین از پایه‌ی ژنتیکی قوی برخوردارند.

با مهار اپوکسید هیدرولاز محلول، محققان روند پیشرفت نقایص شناختی و تعامل اجتماعی را در نوزادان موش، معکوس ساختند. این ممکن است بخاطر افزایش ترکیبات شیمیایی طبیعی در مغز باشد که از بروز التهاب مغزی جلوگیری می‌کنند.

پاسخ ایمنی مادری و اوتیسم

Isaac Pessah، استاد علوم زیستی مولکولی در the UC Davis Schools of Veterinary Medicine که خود در این مطالعه شرکت نداشت، گفت: “در نتایج مطالعات مختلف، شواهدی مبنی بر اینکه پاسخهای ایمنی مادری نامناسب به اجزای عفونی طی دوران بارداری باعث افزایش خطر ابتلا به طیف اختلال اوتیسم، حداقل در تعداد اندکی از موارد، می‌گردد، به چشم می‌خورد.”

Pessah افزود این نتایج نشان می دهد در یک مدل موشی، برخی علائم اوتیسمی کودکان می توانند با واسطه‌ی مهار اپوکسید هیدرولار محلول، سرکوب شوند. اپوکسید هیدرولاز محلول، هدفی است که قبلا در مطالعات انجام شده بر روی اختلالات تکامل عصبی، مورد بررسی و مطالعه قرار نگرفته بود.

رضا مجیدآذر


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید