انتشار این مقاله


تکرر دفع ادرار شبانه یکی از علائم فشار خون بالا

مطالعه‌ی جدید نشان می‌دهد تکرر دفع ادرار در نیمه شب می‌تواند یکی از علائم فشار خون بالا باشد.

مطالعه‌ی جدید نشان می‌دهد تکرر دفع ادرار در نیمه شب می‌تواند یکی از علائم فشار خون بالا باشد. هر چه تعداد دفعات دفع ادرار بیشتر، خطر نیز بیشتر خواهد بود. به تکرر دفع ادرار شبانه اصطلاحا ناکچوری اطلاق می‌شود و وجود ناکچوری، ۴۰ درصد احتمال ابتلا به فشار خون بالا را افزایش می‌دهد. دکتر ساتوشی کونو، نویسنده‌ی اصلی این مطالعه گفت:

مطالعه‌ی ما نشان می‌دهد، ناکچوری با افزایش فشار خون یا افزایش حجم مایعات بدن مرتبط است. در صورت تکرر دفع ادرار شبانه از پزشک بخواهید تا میزان مصرف نمک و فشار خون‌‍تان را چک کند.

در مطالعه‌ی انجام شدن در ژاپن ۱۸۸۲ نفر فشار خون‌شان اندازه گرفته و سپس در ارتباط با تعداد دفعات دفع ادرار شب‌هنگام از آنان سؤال شد. بیش از دو سوم آن‌ها از ناکچوری رنج می‌بردند.

ما دریافتیم بیدار شدن از خواب برای دفع ادرار، ۴۰ درصد احتمال خطر ابتلا به هایپرتنشن (فشار بالای خون) را افزایش می‌دهد و هر چه تعداد دفعات مراجعه به دستشویی بیشتر، ریسک هایپرتنشن نیز بالاتر است.

دکتر باربارا کاسادئی متصدی جامعه‌ی متخصصین قلب اروپا گفت:

بیش از یک میلیارد نفر از مردم جهان فشار خون بالایی دارند. فشار خون بالا دلیل اصلی مرگ‌های نابه‌هنگام و عامل مرگ بیش از ۱۰ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ بوده است. گایدلاین‌های ESC دارودرمانی را برای کاهش خطر سکته‌ی مغزی و بیماری‌های قلبی توصیه می‌کند. سبک زندگی سالم هم توصیه شده است که کاهش مصرف نمک، تغذیه‌ی سالم، ورزش، کنترل وزن و ترک سیگار را شامل می‌شود.


مقاله‌ی مرتبط: تاثیر سیب زمینی بر فشار خون


فشار خون بالا یک مشکل معمول در ژاپن است. دکتر موتسو هارادا گفت:

هایپرتنشن یکی بیماری سراسری در ژاپن است. مصرف میانگین نمک در ژاپن ۱۰ گرم در روز است که بیش از ۲ برابر مصرف میانگین جهانی نمک ۴ گرم در روز می‌باشد. مصرف بالای نمک با عادات غذایی آن‌ها مرتبط است. تمایل ما غذاهای دریایی و سس سویا، کاهش مصرف نمک را عملی سخت می‌کند.

صبا حقی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید