انتشار این مقاله


گرم چربی: چگونه مقدار چربی رژیم غذایی را پیگیری کنیم؟

هر سه روش برای محاسبه میزان چربی که شما می‌خورید مفید هستند، اما اگر می‌خواهید تنها از یک روش استفاده کنید، احتمالا پیگیری گرم‌ها ساده ترین راه است.

هر سه روش برای محاسبه میزان چربی که شما می‌خورید مفید هستند، اما اگر می‌خواهید تنها از یک روش استفاده کنید، احتمالا پیگیری گرم‌ها ساده ترین راه است.
انجمن قلب آمریکا پیشنهاد می‌دهد که بزرگسالان سالم میزان چربی رژیم غذایی را تا بیش از ۲۰ تا ۳۵ درصد کل کالری روزانه محدود کنند.
برای دانستن مقدار گرم یا کالری چربی‌هایی که دریافت می‌کنید، از تعداد کالری‌هایی که به طور معمول می‌خورید یا می‌خواهید در یک روز بخورید شروع کنید. تعداد آن را با درصد توصیه شده ضرب کنید تا میزان کالری چربی را که می‌توانید هر روز بخورید دریافت کنید.


مقاله مرتبط: میزان کالری مصرفی در زمان استراحت به ساعت آن بستگی دارد


در اینجا یک مثال وجود دارد برای محاسبه کل چربی بر اساس یک رژیم ۲۰۰۰ کالری روزانه.
تقسیم ۲،۰۰۰ به ۰.۲۰ (۲۰ درصد) برای به دست آوردن ۴۰۰ کالری.
تقسیم ۲،۰۰۰ به ۰.۳۵ (۳۵ درصد) برای دریافت ۷۰۰ کالری.
این مقدار چند گرم چربی است؟ ۹ گرم کالری در یک گرم چربی وجود دارد، بنابراین تعداد کالری‌ها به ۹ تقسیم می‌شود.
تقسیم ۴۰۰ کالری به ۹ کالری (یک گرم) برای به دست آوردن حدود ۴۴ گرم چربی.
تقسیم ۷۰۰ کالری به ۹ (کالری یک گرم) برای به دست آوردن حدود ۷۸ گرم چربی.
بنابراین اگر شما دارای رژیم غذایی ۲،۰۰۰ کالری روزانه هستید، ۴۰۰ تا ۷۰۰ کالری می تواند از چربی‌های رژیم غذایی که به میزان بین ۴۴ تا ۷۸ گرم چربی در روز است، حاصل شود.
آخرین دستورالعمل‌های تغذیه‌ای برای آمریکایی‌ها توصیه می‎کنند که چربی اشباع شده را در مقدار کمتر از ۱۰ درصد از کالری روزانه نگه دارند. برای یک رژیم ۲۰۰۰ کالری روزانه، ۲۰۰ کالری یا ۲۲ گرم چربی اشباع شده در نظر گرفته می‌شود.


مقاله مرتبط: آنالیزرهای قابل حمل چربی های بدن چقدر دقیق هستند؟


از برچسب “برچسب آمار تغذیه” برای پیدا کردن مقدار چربی در غذاهایی که می خورید استفاده کنید. برچسب آمار تغذیه مقدار کل چربی، چربی اشباع شده و چربی ترانس در یک وعده از هر غذا را نشان می‌دهد .
برای نظارت بر چربی در رژیم غذایی، گرم‌های چربی را از تمام مواد غذایی که در طول روز مصرف کرده‌اید، به یکدیگر اضافه کنید و مقدار کل را با محدوده هدف خود مقایسه کنید. دانستن مقدار چربی در غذاهایی که می‌خورید می‌تواند به شما در کنترل چربی و کالری رژیم غذایی کمک کند تا بتوانید اهداف بهداشتی و تغذیه خود را برآورده سازید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید