انتشار این مقاله


 مواد غذايی رایجی که کاهش وزن را دو برابر می‌کند

مصرف سه وعده ماست در روز می‌تواند در کاهش وزن و افزایش چربی سوزی افراد کمک کند.

طبق یافته‌ی محققان مصرف سه وعده ماست در روز کاهش وزن را به مقدار زیاد افزایش می‌دهد.

طبق مطالعه‌ی انجام شده، شرکت‌کنندگانی که ماست می‌خوردند تقریبا دو برابر بيشتر چربي خود را ‌سوزاندند. ماست به دليل محتواي كلسيمي به كاهش وزن كمك مي‌کند. کلسیم به عنوان سیگنالی برای سلول‌ها عمل می‌کند که از ذخیره‌سازی چربی جلوگیری می‌کند و شروع به سوزاندن آن می‌کند. پروفسور Michael Zeme نویسنده‌ی ارشد مقاله می‌گوید:

هنگامی که افراد در رژیم غذایی قرار می‌گیرند که شامل سه وعده ماست می‌باشد نسبت به افرادی که لبنیات کمی مصرف‌می‌کنند دو‌ برابر بیشتر لاغر می‌شوند.

این نتایج حاصل مطالعه برروی  ۳۴ فرد چاق بود که به دو گروه تقسیم شده‌بودند، هر دو گروه رژیم غذایی کم کالری داشتند، اما رژیم غذایی یک گروه دارای ۱۱۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز بود که شامل سه وعده مصرف ماست کم چرب می‌شد ولی گروه دیگر فقط ۵۰۰ میلی‌گرم در روز کلسیم مصرف می‌کردند. نتایج نشان داد که افرادی که کلسیم مصرف می‌کنند، به ترتیب ۲۲ و ۶۱ درصد بیشتر وزن و چربی بدن خود را از دست می‌دهند. پروفسور Zemel می‌گوید:

ما یک ابزار دیگر برای مقابله با شیوع چاقی داریم. مردم وقتي يك رژيم غذايي را شروع مي‌کنند، خود را به دردسر می‌اندازند. آنچه که افراد باید انجام دهند حفظ یا افزایش مصرف لبنیات هم برای بسیاری از دلایل مربوط به سلامتی است و هم اینکه به افراد کمک می‌کند چربی بسوزانند.

سارا منیری‌نیا


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید