انتشار این مقاله


حداقل زمان ورزش که می‌تواند خطر مرگ را کاهش دهد، چقدر است؟

کمترین میزان فعالیت‌ها می‌تواند اثرات بسیار موثرتری داشته‌باشد.

درماه سپتامبر، دانشمندان فهمیدند کمترین میزان ورزش هم برای سلامتی مفید است. در حین تلاش برای کمک به تغییر در عادات افراد برای افزایش سلامتی، خبرهای جدیدی نیز داریم! در یکی از بررسی‌هایی که در مجله‌ی پزشکی انگلستان صورت‌گرفته‌است، کمترین میزان فعالیت‌ها می‌تواند اثرات بسیار موثرتری داشته‌باشد. همچنین براساس یافته‌های تعدادی از محققان در چین، فعالیت‌هایی مانند باغبانی، راه رفتن، رقصیدن آرام، به مدت ده دقیقه تا یک ساعت در هفته، احتمال مرگ فرد را به مقدار ۱۸درصد نسبت به افرادی که هیچ کاری انجام نمی‌دهند، کاهش می‌دهد. همچنین هر چقدر افراد، این فعالیت‌ها را انجام می‌دهند، اوقات بهتری را می‌گذرانند. افرادی که این‌ور و آن‌ور می‌روند و به مدت۱۵۰ دقیقه در هفته این کار را می‌کنند، بر اساس مطالعات این احتمال را به ۳۴درصد افزایش می‌دهند. در این مقاله، بر اساس تحقیقات گروهی از دانشمندان، همه‌ی فعالیت‌ها، حتی راحت‌ترین و ساده‌ترین آن‌ها می‌تواند فوایدی همیشگی داشت باشد. شاید ده دقیقه ورزش روزانه، باعث پیشی گرفتن شما از یک دونده ی ماراتون نشود. اما شما می‌توانید از مرگ پیشی بگیرید!


مقاله‌ی مرتبط: ورزش می‌تواند رشد تومور را در سرطان کولون متوقف کند؟


۵۱ درصد از افراد بزرگسال در آمریکا می‌گویند که نمی‌توانند ورزش‌های پیشنهادی را انجام دهند، اما فرصت انجام فعالیت‌های فیزیکی ساده در ۵یا۱۰ دقیقه در روز را دارند. این مقاله به کمک ۱۲ مقاله‌ی دیگر از سال۱۹۹۷ تا ۲۰۰۸ نوشته شده‌است. در مجموع ۸۸,۱۴۰ فرد در رده‌ی سنی ۴۰ تا ۸۵ سال اطلاعاتی درباره‌ی سلامت خود، ساعات اوقات فراغت و مقدار فعالیت‌های شدید در هفته فراهم کردند. زمانی که محققان اطلاعاتی مانند شدن فعالیتی که شرکت کنندگان انجام می‌دهند و میزان مصرف الکل و سیگار آن‌ها و BMI کسب کردند، دریافتند که حتی ۱۰ دقیقه ورزش سنگین در هفته، احتمال مرگ را کاهش می‌دهد. واضح است کسانی که می‌خواهند این احتمال را بسیار کاهش دهند باید ساعات بیشتری را صرف ورزش کنند. هر چقدر فعالیت‌های ورزشی شدیدتر و بیشتر باشد، فواید بیشتری خواهد داشت. به همین دلیل دانشمندان دیگر برای این فعالیت‌ها درصدی تعیین نمی‌کنند. در بررسی‌هایی، آن‌ها یک دقیقه ورزش شدید را با دو دقیقه فعالیت سبک یکسان فرض کردند. در گایدلاین who پیشنهاد می‌شود که افراد حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش ایروبیک با شدت متوسط انجام دهند: کارهایی مانند راه رفتن، رقصیدن، باغبانی. یا این که به مدت ۷۵ دقیقه در ورزش‌های سنگین شرکت کنند. حتی اگر نمی‌توانید برای ۱۵۰ دقیقه ورزش، برنامه ریزی کنید، تاجایی که می‌توانید ورزش کنید.

صبا قلی پور


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *