انتشار این مقاله


نشانه‌های فوق‌العاده‌ی هوش بالا

یک نشانه مفید که نشان می‌دهد شما دارای هوش بالا هستید همکاری کردن، می تواند یکی از نشانه‌های هوش بالا باشد. افرادی که همکاری می‌کنند از تجربه‌های خود بهتر استفاده ‌می‌کنند و دورنمای بهتری دارند. این افراد جز افراد مفید هستند و متقابلا حمایت می‌کنند و به کار گروهی اعتقاد دارند. هوش بالا یکی از […]


یک نشانه مفید که نشان می‌دهد شما دارای هوش بالا هستید

همکاری کردن، می تواند یکی از نشانه‌های هوش بالا باشد. افرادی که همکاری می‌کنند از تجربه‌های خود بهتر استفاده ‌می‌کنند و دورنمای بهتری دارند. این افراد جز افراد مفید هستند و متقابلا حمایت می‌کنند و به کار گروهی اعتقاد دارند.

هوش بالا یکی از عوامل مهم است که کمک میکند با یکدیگر همکاری کنند. تاثیر هوش بالا بیشتر از سخاوتمندی و وجدان در همکاری می‌باشد. در مقابل افراد با هوش کم در مورد نتایج کارهای خود فکر نمی‌کنند ‌و تمایلی به سازگاری در استراژدی‌هایشان ندارند.

این نتایج از یک مطالعه بدست آمده که در این مطالعه همکاری افراد توسط بازی کردن سنجیده می‌شد. تمام شرکت‌کنندگان تست IQ را انجام دادند. نویسنده‌ی مقاله در توضیح نتایج بیان می‌کند:

هوش بالا به طور قابل توجهی موجب درآمد بیشتر و همکاری بهتر می‌شود. شکست افراد کم‌هوش به طور مناسب پیش‌بینی عواقب آینده فعالیت‌های فعلی موجب این تفاوت در نتایج می‌شود. شخصیت همچنین رفتار را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما در مقدار و پایداری کم. علاوه بر هوش بالا، افراد وظیفه شناس و سازگار از افرادی هستند که بیشتر احتمال همکاری وجود دارد. اما افراد با هوش بالا در طول زمان بیشتر تأثیر گذار هستند. نویسنده می‌گوید:

هوش عمدتا شیوه‌ای است که در آن چگونه افراد در مورد رفتار دیگران فکر می‌کنند، چگونه از آن یاد می‌گیرند و چگونه سعی می‌کنند آن را تغییر دهند. هوش همچنین برای یادگیری و یاددادن مناسب است.

افراد باهوش در ابتدا در اعتماد به دیگران به طور محتاط عمل می‌کنند ‌و پس از آن در طول زمان رابطه را بر پايه‌ی آن می‌سازند.

محققان دریافتند که این کمک می‌کند تا آنها در طولانی مدت همکاری بیشتری داشته باشند.

سارا منیری‌نیا


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید