انتشار این مقاله


تکنیک جدیدی که به کمک آن بدون بلند کردن حتی یک انگشت ورزش می کنید!

تحقیقات اولیه نشان داده‌اند تکنیک جدیدی به نام تمرین تقویت ماهیچه الهامی می‌تواند کارهای فیزیکی و ذهنی را به خوبی سیستم قلبی-عروقی بهبود ببخشد.

تحقیقات اولیه نشان داده‌اند تکنیکی به نام تمرین تقویت ماهیچه می‌تواند کارهای فیزیکی و ذهنی را به خوبی سیستم قلبی-عروقی بهبود ببخشد.

بیشتر ما میدانیم ورزش و درست غذا خوردن برای ما خوب هستند.

اما تلاش برای انجام این کار نیاز به اراده قوی‌تری از آنچه ما داریم دارد.

اما چه اتفاقی می‌افتد اگر ما تمام منافع ورزش را ببریم بدون اینکه حتی انگشتمان را بلند کنیم؟

تحقیق جدید یک تکنیک ۵دقیقه‌ای را نشان می‌دهد که می‌تواند فشارخون را بهبود ببخشد، ریسک حمله قلبی را کاهش دهد، توانایی ذهنی را افزایش دهد و انجام ورزش‌ها را بهتر کند؛همه این‌ها با انجام کمی حرکت ممکن می‌شوند.

این تکنیک تمرین تقویت عضله الهامی (IMST) نام دارد و محققان به سرپرستی دنیل کریگ هد،محقق دانشگاه کلرادو در بخش فیزیولوژی داخلی آن را در آزمایش بالینی امتحان کرده‌اند.

کریگ هد دراین‌باره توضیح داد:

این تمرین به طور اساسی یک تمرین تقویتی برای ماهیچه‌هایی است که با آن‌ها نفس می‌کشیم.

 او و همکارانش نتایج اولیه را در اجلاس سالانه بیولوژی تجربی برگزارشده در اورلاندو ارائه کردند.

چرا روی فواید این تکنیک تحقیق شده است؟

این تکنیک شامل انجام عمل دم از طریق یک ابزار مقاومتی به نام پرورش‌دهنده ماهیچه الهامی است و سازندگان این وسیله آن را برای افرادی که مشکل تنفسی دارند مثل بیماری ریوی انسدادی مزمن، برونشیت یا فیبروز سیستیک و همچنین افرادی که ونتیلاتور استفاده می‌کنند طراحی کردند.

کریگ هد و تیمش توضیح دادند:

 در ۲۰۱۶ در یک آزمایش ۶هفته‌ای روی اثر این تکنیک بر آپنه خواب انسدادی- که در طی آن شرکت‌کنندگان هرروز ۳۰بار دم را انجام می‌دادند- نشان داده شد استفاده از این ابزار فشارخون سیستولیک را تا ۱۲ میلی متر جیوه پایین آورد.

انجام همین مقدار ورزش نیز فقط فشارخون را به اندازه نصف این مقدار کاهش  داد. و فواید به دست آمده به اندازه  داروهای ضد فشارخون رسید.

این کار آزمایی محققان را هیجان‌زده کرد و آن‌ها شروع کردند تا اثر این تکنیک را روی سلامت عروقی، جسمی و ذهنی ۵۰ بزرگ‌سال میان‌سال بسنجند.

پروفسور دوگ سیلز، آزمایشگر اصلی توضیح داد:

هدف ما ارتقا مداخلات موثر از نظر زمانی و مناسب است که بزرگ‌سالان میان‌سال پرمشغله بتوانند انجام دهند.

فشارخون را کاهش می‌دهد و شناخت را بهبود می‌بخشد

محققان شرکت‌کنندگان استفاده‌کننده از تکنیک را با افرادی که از یک ابزار بدون مقاومت استفاده کرده بودند مقایسه کردند. آنها دریافتند فشارخون به طور محسوسی در گروه اول پایین تر بود و عملکرد شریان‌های بزرگ آنها نیز به شکل قابل تأملی بهتر بود.

گروه اول تست های ذهنی و تردمیل بهتری داشتند. در تست های تردمیل آن‌ها قادر بودند بیشتر بدوند و ضربان قلب و مصرف اکسیژنشان را پایین نگه‌دارند.

کریگ هد اشاره کرد:

IMST چیزی است که شما می‌توانید سریع در خانه یا محل کار بدون نیلز به عوض کردن لباس‌ها انجام دهید؛ به نظر می‌رسد برای کاهش فشارخون و بهبود توانایی ذهنی و جسمی بسیار کارآمد است.

فشارخون بالا ریسک فاکتور بزرگی برای بیماری‌های قلبی است که اولین علت مرگ در آمریکا است. داشتن راه دیگری برای پیشگیری یک پیروزی بزرگ است.

اما نویسندگان مطالعه هشدار دادند که نتایج آنها مقدماتی است و افرادی که مایل‌اند آن را انجام دهند باید با پزشک خود مشورت کنند.

فائزه رحیمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *