انتشار این مقاله


گزینه‌های درمانی جایگزین برای پسوریازیس چیست؟

بعضی از درمان‌های جایگزین به طور کلی سالم و بی خطر در نظر گرفته می‌شوند و ممکن است در بعضی از مردم باعث کاهش خارش و پوسته پوسته شدن شوند.

مشخص نیست که آیا درمان‌های جایگزین – آن‌هایی که به جای مراقبت‌های پزشکی سنتی استفاده می‌شوند – به طور قطعی در درمان علائم پسوریازیس موثر هستند یا خیر. اما بعضی از درمان‌های جایگزین به طور کلی سالم و بی خطر در نظر گرفته می‌شوند و ممکن است در بعضی از مردم باعث کاهش خارش و پوسته پوسته شدن شوند.


مقاله مرتبط: چگونگی پیشگیری از پسوریازیس


 

این درمان‌های جایگزین عبارتند از:

  • کرم عصاره آلوئه ورا که می‌تواند قرمزی، پوسته پوسته شدن، خارش و التهاب را کاهش دهد. ممکن است لازم باشد از این کرم چند بار در روز برای یک ماه یا بیشتر استفاده کنید تا علائم شما بهبود یابد.
  • مکمل‌های روغن ماهی که ممکن است به کاهش التهاب همراه پسوریازیس کمک کنند، اما نتایج مطالعه درهم آمیخته است. مصرف ۳ گرم یا کمتر از روغن ماهی روزانه به طور کلی بی خطر است.
  • انگور اورگان که همچنین به عنوان زرشک شناخته می‌شود و به پوست اعمال می‌شود، می‌تواند باعث کاهش التهاب و علائم خفیف تا متوسط پسوریازیس شود.
  • Indigo naturalis، که به نام qing dai نیز شناخته می‌شود و به پوست اعمال می‌شود، ممکن است علائم پسوریازیس با پلاک متوسط را کاهش دهد. رنگ آبی تیره Indigo  ممکن است لباس یا ملافه را رنگ کند. مراقب رنگ تقلبی باشید.
  • کرکومین موجود در ادویه زردچوبه در بیماران مبتلا به پسوریازیس مورد مطالعه قرار گرفته است. کورکومین همراه با درمان دارویی ممکن است علائم پسوریازیس متوسط تا شدید را بهبود بخشد. عوارض جانبی شامل ناراحتی معده و گرگرفتگی است.

مقاله مرتبط: آیا آلوئه‌ورا در درمان پسوریازیس موثر است؟


 

این درمان‌ها برای افراد مبتلا به بیماری پلاک مناسب‌ترین گزینه هستند. آن‌ها برای افرادی که پوسچول، آرتریت یا پسوریازیسی دارند که پوست کل بدن را قرمز و پوست پوست می‌کند و می تواند خارش یا سوزش (پسوریازیس اریترومتری) ایجاد کند، مناسب نیستند.

اگر در مورد این درمان‌ها یا دیگر مکمل‌های غذایی یا درمان‌های جایگزین فکر می‌کنید، با پزشک خود صحبت کنید. او می‌تواند به شما در سنجش مزایا و معایب درمان‌های جایگزین خاص کمک کند و به شما این اطمینان را می‌دهد که با سایر درمان‌های پزشکی تداخل نداشته باشند.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید