انتشار این مقاله


رژیم شکم تخت چیست و آیا می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟

رژیم غذایی شکم تخت بر روی خوردن غذاهایی که غنی از اسیدهای چرب غیراشباع (MUFAs) هستند تأکید دارد.

رژیم شکم تخت یک رژیم غذایی برای کاهش وزن از طرف سردبیران مجله Prevention است. این رژیم غذایی تضمین می‌کند که  کاهش سریع وزن – به ویژه در محدوده وسط بدن- را در حدود یک ماه تضمین می‌کند. سازندگان رژیم می‌گویند که شما مجبور نیستید برای دستیابی به یک شکم تخت ورزش کنید اما ورزش می‌تواند نتایج رژیم را بهبود بخشد.


مقاله مرتبط: آیا رژیم غذایی با پروتئین بالا برای کاهش وزن بی‌خطر است؟


رژیم غذایی شکم تخت دارای دو فاز است، فاز ضدعفونی کننده چهار روزه با غذاها و نوشیدنی‌های خاص و یک برنامه غذا خوردن چهار هفته‌ای که طی آن زنان حدود ۱۶۰۰ کالری در روز می‌خورند. رژیم شکم تختی نیز برای مردان وجود دارد که شبیه همین است، اما اجازه مصرف کالری بیشتری را می‌دهد. رژیم غذایی شکم تخت بر روی خوردن غذاهایی که غنی از اسیدهای چرب غیراشباع (MUFAs) هستند، که در مقدار زیادی از میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل وجو دارند، تمرکز می‌کند.


مقاله مرتبط: تصمیم‌گیری برای بهبودی سلامتی بدن بهتر از تلاش‌ افراطی برای کاهش وزن است!


MUFA ها بخشی از هر وعده غذایی در رژیم شکم تخت هستند. چنین غذاهایی عبارتند از روغن زیتون، آجیل، دانه، سویا و آوکادو.

رژیم غذایی شکم تخت در آزمایشات بالینی بزرگ نشان داده نشده است که برای کاهش وزن بهتر از هر رژیم غذایی متعادل و دارای کالری محدود است یا نه. شما ممکن است در رژیم غذایی شکم تخت کاهش وزن داشته باشید، زیرا کالری‌ کل مصرفی شما را محدود می‌کند و باعث می‌شود که یک روش سالم برای خوردن داشته باشید. رژیم غذایی شکم تخت شباهت‌هایی با رژیم غذایی مدیترانه‌ای دارد که یک برنامه غذایی برای سلامتی قلب است که به افراد کمک می‎کند کاهش وزن داشته باشند و از افزایش وزن در ناحیه شکم جلوگیری می‌کند.


مقاله مرتبط: تغییری کوچک که کاهش وزن را دو برابر می‌کند


اگر چه یک راه حل سریع برای مشکل وزن شما ممکن است جذاب باشد، اما واقعیت این است که یک راه موفق با کاهش وزن طولانی مدت، نیاز به تعهد مادام‌العمر به خوردن و ورزش سالم دارد. بجای تمرکز بر یک مولفه واحد مانند MUFA انرژی خود را بر روی خوردن یک رژیم غذایی متعادل و سالم  متمرکز کنید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *