انتشار این مقاله


آیا تزریق ویتامین B12 برای کاهش وزن مفید است؟

بعضی از کلینیک‌های کاهش وزن، به عنوان بخشی از برنامه‌های کاهش وزن خود ، تزریق ویتامین B-12 را ارائه می‌دهند. طرفداران تزریق ویتامین B-12 می‌گویند که این تزریق‌ها انرژی بیشتری به شما می‌دهد و متابولیسم شما را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند وزن اضافی را کم کنید.

شواهد قابل اطمینانی وجود ندارد که تزریق ویتامین B-12 به کاهش وزن کمک کند.

ویتامین B-12 یک ویتامین پیچیده B محلول در آب است که به طور طبیعی در انواع غذاها ، از جمله گوشت ، ماهی و محصولات لبنی یافت می‌شود. ویتامین B-12 همچنین به برخی از غذاها اضافه شده است و به عنوان یک مکمل غذایی در دسترس است. تزریق ویتامین B-12 معمولا برای کمک به پیشگیری یا درمان کم خونی و کمبود B-12 تجویز می‌شود.


مقاله مرتبط: مصرف ویتامین D با کاهش وزن ارتباط دارد!


بعضی از کلینیک‌های کاهش وزن، به عنوان بخشی از برنامه‌های کاهش وزن خود ، تزریق ویتامین B-12 را ارائه می‌دهند. طرفداران تزریق ویتامین B-12 می‌گویند که این تزریق‌ها انرژی بیشتری به شما می‌دهد و متابولیسم شما را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند وزن اضافی را کم کنید. اما در صورتیکه کمبود ویتامین B-12 ندارید ، تزریق ویتامین B-12 باعث افزایش انرژی شما نخواهد شد.

متفورمین (Fortamet، Glucophage، Riomet) دارویی است که گاهی اوقات به عنوان بخشی از استراتژی کاهش وزن برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ استفاده می‌شود. کمبود ویتامین B-12 می‌تواند یک عارضه جانبی از مصرف این دارو باشد. اگر می‌خواهید متفورمین مصرف کنید ، با پزشک خود درباره راه حلی برای حفظ سطح کافی B-12 صحبت کنید.


مقاله مرتبط: متفورمین می‌تواند در کاهش وزن مؤثر باشد؟


دریافت مقدار زیادی ویتامین B-12 از طریق تزریق ویتامین B-12 احتمالا به سلامت شما آسیب نمی‌رساند. اما ویتامین B-12 می‌تواند اثربخشی برخی از داروها را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین اگر  ویتامین B-12 تزریقی دریافت می‌کنید ، مطمئن شوید که دکتر خود مطلع کرده باشید.

اگر شما امیدوارید که وزن از دست بدهید ، در برابر فریب راه حل‌های سریع و آسان مقاومت کنید. چیزی که مهم است و ارزش دارد د یک شیوه زندگی سالم است.  از غذاهای سالم در مقادیر مناسب لذا ببرید  و فعالیت فیزیکی را در زندگی روزمره خود وارد کنید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید