انتشار این مقاله


آیا هیپنوتیزمِ کاهش وزن مؤثر است؟

هیپنوتیزم کاهش وزن زمانی که بخشی از یک برنامه کاهش وزن باشد که حاوی رژیم غذایی، ورزش و مشاوره است، ممکن است به شما کمک کند که چندین کیلو وزن اضافی را از دست بدهید.

هیپنوتیزم کاهش وزن زمانی که بخشی از یک برنامه کاهش وزن باشد که حاوی رژیم غذایی، ورزش و مشاوره است ، ممکن است به شما کمک کند که چندین کیلو وزن اضافی را از دست بدهید. اما گفتن آن به طور قطعی دشوار است ، زیرا شواهد علمی کافی در مورد استفاده از هیپنوتیزم کاهش وزن به تنهایی وجود ندارد.


مقاله مرتبط: آیا هیپنوتیزم واقعی است؟ علم چه می گوید؟


هیپنوتیزم حالتی از جذب و تمرکز درونی است به طوریکه فرد در یک حالتی از مسحوری می‌باشد. هیپنوتیزم معمولا با کمک یک هیپنوتراپیست با استفاده از تکرار کلامی و تصاویر ذهنی انجام می‌شود.

هنگامی که تحت هیپنوتیزم قرار می‌گیرید، توجه شما به شدت متمرکز می‌شود و شما نسبت به پیشنهادات، از جمله تغییرات رفتاری کمک کننده به کاهش وزن بیشتر پاسخ نشان می‌دهید.


مقاله مرتبط: رژیم شکم تخت چیست و آیا می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟


مطالعات کمی در مورد استفاده از هیپنوتیزم برای کاهش وزن انجام شده است. بیشتر مطالعات  فقط کاهش وزن کمی را نشان داده‌اند، به طور متوسط از دست دادن حدود ۶ پوند (۲.۷ کیلوگرم) در بیش از ۱۸ ماه. اما کیفیت برخی از این مطالعات مورد پرسش قرار گرفته است، و  تعیین اثر واقعی هیپنوتیزم را در از دست دادن وزن سخت کرده است.

با این حال، در یک مطالعه اخیر که تنها  کاهش وزن کمی را نشان داده است، متوجه شدند که بیماران دریافت کننده هیپنوتیزم دارای میزان پایین‌تری از التهاب، بی‌نیازی بیشتر و کیفیت بهتر زندگی بودند. این ممکن است مکانیزمی باشد که هیپنوتیزم می‌تواند بر وزن تاثیر بگذارد. برای شناخت نقش بالقوه هیپنوتیزم در مدیریت وزن، مطالعات بیشتری لازم است.


مقاله مرتبط: صبحانه خوردن به کاهش وزن کمک نمی‌کند


کاهش وزن معمولا از طریق رژیم و ورزش بهتر بدست می‌آید. اگر رژیم و ورزش را امتحان کرده‌اید اما هنوز در تلاش برای رسیدن به هدف از دست دادن وزن هستید، با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود درباره گزینه‌های دیگر یا تغییرات شیوه زندگی که می‌توانید انجام دهید صحبت کنید.

اتکا به هیپنوتیزم کاهش وزن به تنهایی به کاهش وزن قابل توجهی نمی‌انجامد، اما استفاده از آن به عنوان یک راهکار کلی برای شیوه زندگی، ممکن است برای برخی افراد ارزش پیگیری را داشته باشد.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید