انتشار این مقاله


یادگیری در خواب ممکن به نظر می‌رسد

مطابق مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه ایالتیMichigan انجام شد “افراد ممکن است هنگامیکه خواب هستند یاد بگیرند–شکل ناهشیار حافظه که هنوز بخوبی مورد بررسی قرار نگرفته و فهمیده نشده است”.

مطابق مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه ایالتیMichigan    انجام شد “افراد ممکن است هنگامیکه خواب هستند یاد بگیرند–شکل ناهشیار حافظه که هنوز بخوبی مورد بررسی قرار نگرفته و فهمیده نشده است”.

Kimberly Fenn، دانشیار روانشناسی و محقق رهبر در پروژه می گوید این یافته ها درژورنال Experimental Psychology: General مورد بررسی قرار گرفته اند. “ما حدس میزنیم که ممکن است ما یک شکل جداگانه ازحافظه، فرم خاصی از سیستم های سنتی حافظه را مورد تحقیق قرار می دهیم”، ” شواهد قابل ملاحظه ای وجود دارد که در طی خواب، مغز شما اطلاعات را بدون آگاهی شما پردازش میکند و این توانایی ممکن است به حافظه در بیداری کمک کند.”

در مطالعه بیش از ۲۵۰ فرد، Fenn  و Hambrick Zach، دانشیاران روانشناسی، پیشنهاد می دهند که مردم تاثیرات متفاوتی را از این توانایی” حافظه خواب ” بدست می آورند که در آن بعضی حافظه ها به صورت چشمگیر بهینه می شوند و برخی اصلا تغییر نمی یابند. این توانایی یک شکل کاملا جدید حافظه است که قبلا نامشخص بود.

Fenn گفت ” شما و من میتوانیم در یک زمان به تخت خواب برویم و به میزان مساوی بخواب برویم وممکن است حافظه شما به طور قابل ملاحظه ای بهبود یابد در حالی که تغییری در حافظه من رخ ندهد”. او اضافه کرد که در حافظه اغلب افراد بهبود مشاهده شد.

Fenn گفت که او معتقد است این توانایی بالقوه بخاطرسپاری جداگانه توسط تست های هوش مرسوم و تست های تعیین استعداد همانند SAT و ACT بدست نمیاید.

Fenn گفت” این اولین قدم برای بررسی این است که آیا این توانایی بالقوه ساختار حافظه به برون دادهایی همانند یادگیری درکلاس درس مرتبط است یا نه”.

این همچنین نیاز برای خواب شبانه خوب را مورد تاکید قرار می دهد. طبق یافته های بنیاد ملی خواب، افراد هرسال کمتر می خوابند و ۶۳ درصد آمریکایی ها می گویند که نیازهای خوابشان در طی هفته برآورده نمی شود. در خاتمه Fenn می گوید: ” بهبود بخشیدن به وضعیت خوابتان به سادگی میتواند قویا عملکرد شما در کلاس درس را بهبود بخشد.”

علی مجیدآذر


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید