انتشار این مقاله


کارشناسان می گویند؛ اختلال شخصیت مرزی به اندازه اختلال دوقطبی ناتوان کننده است

مطابق با یافته های یک مطالعه جدید؛ وخامت سلامت روانی و فیزیکی ناشی از اختلال شخصیت مرزی(BPD) با اختلال دوقطبی رقابتی تنگاتنگ دارد. کارشناسان برآورد می کنند که ۶/۱ درصد جمعیت ایالات متحده دارای اختلال شخصیت مرزی در مقایسه با ۶/۲ درصد اختلال دوقطبی می باشند.

مطابق با یافته های یک مطالعه جدید؛ وخامت سلامت روانی و فیزیکی ناشی از اختلال شخصیت مرزی(BPD) با اختلال دوقطبی رقابتی تنگاتنگ دارد. کارشناسان برآورد می کنند که ۶/۱ درصد جمعیت ایالات متحده دارای اختلال شخصیت مرزی در مقایسه با ۶/۲ درصد اختلال دوقطبی می باشند.

طبق نظر آقای Mark Zimmerman، پزشک و مححق بیمارستان Rhode Island،  وخامت سلامت روانی و جسمی ناشی از اختلال شخصیت مرزی (BPD) رقیب سرسخت اختلال دوقطبی می باشد. نتیجه تحقیقات او به صورت برخط درBritish Journal of Psychiatry  منتشرشده است.

Zimmerman مدیر بخش روانپزشکی سرپایی در بیمارستان Rhode Islandو مدیر پروژه شیوه های بهبود ارزیابی تشخیصی و خدمات همان بیمارستان در این مورد می گوید: ” میزان مرگ و میر و خودکشی مرتبط با BPD به همان اندازه یا بیشتر از میزان تجربه شده توسط بیماران با اختلال دوقطبی است. از نقطه نظرسلامت عمومی، بهینه سازی (روش های) تشخیص و درمان اختلالات BPD همانند تشخیص دادن و معالجه اختلالات دوقطبی لازم و ضروری می باشد.”

موسسه ملی سلامت روانی  (National Institute of Mental Health ) برآورد می کند که ۶/۱ درصد جمعیت ایالات متحد دارای اختلال مرزی (borderline personality disorder) در مقایسه با  6/2 درصد دارای اختلال دوقطبی (bipolar disorder) می باشند.

این بزرگترین مقایسه بیمارانی  که دارای تشخیص BPD با بیماران دارای تشخیص اختلال دوقطبی می باشند، است. اشخاص دارای   BPD در تنطیم هیجانات و افکار دچار مشکل می شوند و اغلب در مواقع بحرانی ثبات لازم را ندارند. آنها دارای رفتار لحظه ای و بی ملاحظه می باشند، و در روابطشان با دیگران ثابت قدم نیستند. در حالیکه افراد دارای اختلال دوقطبی همان حالات و وضعیت را برای هفته ها تجربه می کند. افراد با اختلال BPD با دوره های شدید خشم، افسردگی و اضطراب کوتاه مدت مقابله می کنند. طبق نتایج تحقیقات Zimmerman، تجربیات کلینیکی پیشنهاد می کنند که اختلال BPD همانند اختلال دوقطبی ناتوان کننده می باشند.  در نمونه های بیماران روانی، اختلالات BPD به همان میزان اختلالات دوقطبی می باشد. 

همانند بیماران دوقطبی، اشخاص با BPD نیز به احتمال زیاد از افسردگی، اختلالات اضطرابی، سوء مصرف مواد، اختلالات تغذیه ای و تمایلات خودکشی رنج می برند. این بیماری های روانی همزمان رخ دهنده ممکن است دارای علائمی باشند که با  BPD  هم پوشانی دارند و تشخیص BPD را در بیماران با دیگر بیماری های روانی مشکل ترمی سازد.

Zimmerman اذعان نمود “علی رغم اهمیت سلامت بالینی و عمومی هردوی این اختلالات، گاهی اوقات بنظر می رسد که BPD در سایه اختلال دوقطبی زندگی می کند. اختلال دوقطبی یک موضوع  خوب تحقیق شده، به خوبی شناخته شده، و خوب هزینه شده می باشد. در عوض، BPD بندرت مورد بحث قرار می گیرد و در مطالعه Global Burden of Disease  که فهرست جامعی از بیماری ها را توسط هزینه، میزان مرگ و میر، جغرافیا، عوامل ریسک و دیگر موارد را در بر می گیرد، قرار ندارد.”

این مطالعه جزء پروژه MIDAS است که یک تحقیق  بالینی در حال اجرا در بیمارستان Rhode Island است و شامل ادغام روش های ارزیابی پژوهش در اقدامات بالینی روتین می باشد.

علی مجیدآذر


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید