انتشار این مقاله


تاثیر گوشت مرغ و گوشت گاو بر کلسترول خون چیست؟

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که گوشت قرمز و سفید، هر دو می‌توانند سطح کلسترول را افزایش دهند.

برخلاف تصورات مردم، تحقیقات جدید نشان می‌دهند که گوشت قرمز و سفید، هر دو می‌توانند سطح کلسترول را افزایش دهند.

گوشت قرمز از جمله گوشت گاو و گوسفند در سال‌های اخیر به علت ارتباطشان با بیماری‌های قلبی محبوب نیستند و در دستورالعمل‌های تغذیه‌ای توصیه می‌شود که از مرغ به عنوان جایگزین سالم‌تر استفاده شود.

دکتر Ronald Krauss، نویسنده مطالعه، می‌گوید:


ما هنگام برنامه‌ریزی این مطالعه انتظار داشتیم که گوشت قرمز نسبت به گوشت سفید اثرات منفی بیشتری بر سطح کلسترول خون داشته باشد. هنگامی که میزان چربی اشباع برابر بود، هردو اثرات یکسانی داشتند.

بعد از مشخص شدن چگونگی تاثیر گوشت قرمز، گوشت سفید و پروتئین گیاهی بر سطح کلسترول، Krauss و همکارانش تعیین کردند که گوشت قرمز و سفید نسبت به رژیم غذایی حاوی پروتئین گیاهی معادل، سطح کلسترول خون را بیشتر افزایش می‌دهد.

محققان خاطر نشان کردند که این یافته‌ها حتی پس از مصرف بالای چربی اشباع شده نیز بدست آمده‌اند و این نشان می‌دهد که بهترین راه کنترل کلسترول استفاده از پروتئین‌های غیرگوشتی مانند سبزیجات، حبوبات و محصولات لبنی است.

نتایج نشان می‌دهند که توصیه‌های کنونی در مورد محدود کردن گوشت قرمز و استفاده از گوشت سفید نباید فقط براساس تاثیرشان بر کلسترول خون باشد. درواقع، سایر تاثیرات مصرف گوشت قرمز می‌تواند منجر به بیماری قلبی شود و این تاثیرات باید به منظور بهبود سلامت با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار گیرند.

این یافته‌ها در American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده است.

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید