انتشار این مقاله


جراحی بای پس معده: چه اتفاقی می افتد اگر وزن خود را دوباره به دست آورم؟

ممکن است پس از عمل جراحی بای پس معده به دلیل تغییر در معده و روده خود که باعث می‌شود بیشتر بخورید و کالری بیشتری جذب کنید، وزنتان افزایش پیدا کند.

اگر بعد از عمل جراحی بای پس معده وزنتان شروع به افزایش کند و بازگردد، با پزشک خود صحبت کنید. شما ممکن است خودتان احساس کنید که چه چیزی باعث افزایش وزن شما می‌شود. با این حال، ممکن است نیاز به یک ارزیابی دقیق‌تر داشته باشید تا تعیین کنید که چه عواملی – پزشکی، روانی، شیوه زندگی – در افزایش وزن نقش دارند.


مقاله مرتبط: عمل جراحی چاقی یا بای‌پس معده


 

ممکن است پس از عمل جراحی بای پس معده به دلیل تغییر در معده و روده خود که باعث می‌شود بیشتر بخورید و کالری بیشتری جذب کنید، وزنتان افزایش پیدا کند.

همچنین ممکن است رژیم غذایی و عادت‌های ورزشی شما تضعیف یافته باشد، در این صورت شما باید به طور معمول وزن بازبرگشته خود را از راه قدیمی از دست دهید – از طریق کاهش مصرف کالری و افزایش فعالیت بدنی.


مقاله مرتبط: بایپس معده و عوارض جانبی آن


 

در برخی موارد، یک جراحی دوم برای ترمیم – و یا بازسازی – بای پس معده ممکن است مناسب باشد. این امر بسیار مناسب است به ویژه اگر آناتومی معده و روده کوچک شما تغییر کرده است، مانند فیستول (اتصال اضافی بین معده و روده).

با این حال، یک جراحی دوم با افزایش خطر عوارض، از جمله عفونت، خونریزی و سوراخ در دستگاه گوارش همراه است. به علت این خطرات، جراحی بای پس معده معمولا به دلیل بازگشت وزن در اثر  رژیم غذایی ضعیف و یا عادت‌های ورزشی  دوباره انجام نمی‌پذیرد.

جراحی بای پس معده می‌تواند یک درمان مؤثر برای چاقی باشد، و اکثر افراد اگر به اندازه کافی آماده تغییراتی باشند که لازم است ، بعد از این عمل وزن از دست می‌دهند. اما حتی در سال‌های بعد هم همیشه در معرض خطر دوباره بازگشت وزن خواهید بود.

برای کمک به رسیدن به هدف از دست دادن وزن و جلوگیری از بازگشت وزن، تغییرات شیوه زندگی همراه با انجام عمل جراحی بای پس معده ضروری است.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید