انتشار این مقاله


آبمیوه‌ گیری سالم تر از خوردن خود میوه ها یا سبزیجات است؟

برخی از طرفداران آبمیوه می‌گویند که آبمیوه گیری برای شما بهتر از خوردن تمام میوه‌ها و سبزیجات است زیرا بدن شما می‌تواند مواد مغذی را بهتر جذب کند و سیستم گوارش شما را از کار بر روی فیبر استراحت می‌دهد.

آبمیوه‌ گیری سالم‌تر از خوردن خود میوه‌ها و سبزیجات نیست.

آبمیوه‌ گیری آب میوه را از میوه‌ها یا سبزیجات تازه استخراج می‌کند. مایع حاصل حاوی بسیاری از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی (فیتوناتیتی) موجود در کل میوه است. با این حال، خود میوه‌ها و سبزیجات نیز دارای فیبر سالم هستند، که در اکثر آبمیوه‌ها از دست می‌رود.


مقاله مرتبط: آبمیوه برای کودکان


 

برخی از طرفداران آبمیوه می‌گویند که آبمیوه گیری برای شما بهتر از خوردن تمام میوه‌ها و سبزیجات است زیرا بدن شما می‌تواند مواد مغذی را بهتر جذب کند و سیستم گوارش شما را از کار بر روی فیبر استراحت می‌دهد. آن‌ها می گویند که آبمیوه گیری می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد، سیستم ایمنی بدن شما را افزایش دهد و به کاهش سموم بدن ، هضم و کاهش وزن کمک کند.

با این حال، هیچ شواهد علمی وجود ندارد که آب‌های استخراج شده از میوه  از خوردن خود میوه یا سبزیجات ، سالم‌تر باشند.

از سوی دیگر، اگر شما از خوردن میوه و سبزیجات تازه لذت نمی‌برید، آبمیوه گیری می‌تواند یک راه سرگرم کننده برای اضافه کردن آن‌ها به رژیم غذایی شما باشد و یک راه جید برای امتحان کردن  میوه‌ها و سبزیجاتی  که به طور معمول نمی‌خورید. شما می‌توانید بسیاری از دستور العمل‌های آبمیوه‌گیری آنلاین پیدا کنید و یا ترکیب خودتان را از ترکیبات میوه‌ها و سبزیجات با توجه به سلیقه خودتان ایجاد کنید.


مقاله مرتبط: به کودکان خود آبمیوه ندهید


 

شما ممکن است به جای آبمیوه گیری از مخلوط کردن استفاده کنید. مخلوط کردن قطعات خوراکی میوه‌ها باعث می‌شود که نوشیدنی‌هایی حاوی مواد مغذی گیاهی سالم و فیبردار تولید شود. و فیبر می‌تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید.

اگر آبمیوه‌گیری را می‌خواهید امتحان کنید، فقط به اندازه‌ای که می‌توانید در یک بار بخورید تهیه کنید زیرا آبمیوه تازه گرفته شده می‌تواند به سرعت با باکتری‌های مضر آلوده شود. اگر آبمیوه تازه صنعتی خرید می‌کنید، یک محصول پاستوریزه را انتخاب کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که آبمیوه می‌تواند قند بیشتری را نسبت به آنچه فکر می‌کنید داشته باشد، و اگر دقت نکنید، این کالری‌های اضافی می‌تواند به افزایش وزن منجر شود.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *