انتشار این مقاله


تخم مرغ و کلسترول: خوب یا بد؟

تخم مرغ کلسترول بالایی دارد، اما اثر مصرف تخم مرغ بر کلسترول خون در مقایسه با اثر چربی‌های ترانس و چربی اشباع، کم‌تر است.

آیا تخم مرغ  برای کلسترول بدن خوب است یا بد؟

تخم مرغ کلسترول بالایی دارد، اما اثر مصرف تخم مرغ بر کلسترول خون در مقایسه با اثر چربی‌های ترانس و چربی اشباع، کم‌تر است.

خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ممکن است با مواد غذایی که تخم مرغ را در یک صبحانه سنتی آمریکایی همراهی می‌کنند، – مانند سدیم در گوشت بیکن (گوشت پهلو و پشت خوک)، سوسیس و همبرگر و چربی یا روغن اشباع شده  با چربی‌های ترانس مورد استفاده برای سرخ کردن تخم مرغ‌ها و  سیب زمینی سرخ کرده – گره خورده باشد.


مقاله مرتبط: بر خلاف توصیه‌ها، مصرف تخم‌مرغ ارتباطی با خطر بیماری‌های قلبی عروقی ندارد


 

اکثر افراد سالم می‌توانند تا هفت تخم مرغ در هفته بخورند بدون این که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در آن‌ها افزایش پیدا کند. برخی مطالعات نشان داده‌اند که این میزان مصرف تخم مرغ ممکن است در برخی موارد از سکته مغزی جلوگیری کند.

اما این داستان ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت متفاوت باشد. در این جمعیت رو به رشد، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که هفت تخم مرغ در هفته به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. مطالعات دیگر نشان داده‌اند که مصرف تخم مرغ بر عوامل خطر بیماری قلبی تاثیری نمی‌گذارد. تحقیقات بیشتر برای اثبات ارتباط مصرف تخم مرغ و بیماری‌های قلبی در افراد مبتلا به دیابت ضروری است.

دستورالعمل‌های تغذیه‌ای برای آمریکایی‌ها توصیه می‌کنند تا فقط ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلی گرم کلسترول در روز بسته به میزان کالری مصرف کنند. بر طبق اداره کشاورزی ایالات متحده، یک تخم مرغ بزرگ در حدود ۱۸۶ میلی گرم کلسترول دارد که تمام آن در زرده جمع شده است.

اگر تخم مرغ  دوست دارید اما کلسترول اضافی آن را نمی‌خواهید، تنها از سفیده ی تخم مرغ استفاده کنید. سفیده تخم مرغ حاوی کلسترول نیست. شما همچنین می‌توانید از جایگزین‌های تخم مرغ بدون کلسترول استفاده کنید که با سفیده تخم مرغ ساخته شده‌اند.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید