انتشار این مقاله


آیا ورزش روی تردمیل می‌تواند درد پریود را کاهش دهد؟

دانشمندان در طی آزمایشات بالینی دریافتند که ورزش روی تردمیل می‌تواند علائم درد پریود را کاهش دهد. حدود ۵۹ درصد از زنان درد قاعدگی(dysmenorrhea) را تجربه می‌کنند. این تخمین، بر اساس مطالعاتی است که از سال ۲۰۱۲ صورت گرفته است. در حدود ۲۰ درصد زنان این درد غیرقابل تحمل می‌باشد و باعث اختلال در کارهای […]

دانشمندان در طی آزمایشات بالینی دریافتند که ورزش روی تردمیل می‌تواند علائم درد پریود را کاهش دهد. حدود ۵۹ درصد از زنان درد قاعدگی(dysmenorrhea) را تجربه می‌کنند. این تخمین، بر اساس مطالعاتی است که از سال ۲۰۱۲ صورت گرفته است. در حدود ۲۰ درصد زنان این درد غیرقابل تحمل می‌باشد و باعث اختلال در کارهای روزمره می‌شود.

حدود۵۵.۲ درصد زنانی که در این آزمایش شرکت کردند، معمولا برای رفع درد از دارو استفاده می‌کردند. بیشتر از ۴۰درصد نیز از حضور در مکان‌های عمومی پرهیز می‌کردند. این طور که به نظر می‌رسد، داروهای nonsteroidal anti-inflamatory تنها راه موثر برای کاهش درد قاعدگی است، در حالی که کارآمد بودن سایر روش‌ها، هنوز به اثبات نرسیده است. در یکی از تحقیقات جدید که نتایج آن نیز در مجله‌ی Contemporary Clinical Trials منتشر شد؛ به تاثیر استفاده از تردمیل در تسکین درد قاعدگی پرداخته شده‌است. حدود ۷۰ زن در رده‌های سنی ۱۸ تا ۴۳ سال در این تحقیق شرکت کرده‌بودند.

دانشمندان این افراد را در ۲ گروه تقسیم کردند؛ در ابتدا چهار هفته ورزش هوازی زیر نظر محققان انجام شد و در ادامه شش ماه در خانه بدون نظارت محققان ازتردمیل استفاده می‌کردند. همزمان نیز گروه کنترل، زندگی عادی خود را می‌گذراندند. در پایان چهار هفته، شرکت‌کنندگان شش درصد درد کمتری احساس می‌کردند و بعد از ادامه‌ی فعالیت در طی شش ماه، این مقدار به بیست‌ و دو درصد افزایش یافت.

بعد از هفت ماه پیگیری شرکت‌کنندگان، ورزش تاثیر به سزایی در کیفیت زندگی و عملکرد روزانه افراد داشت. اگرچه ورزش کردن بر روی کیفیت خواب تاثیری ندارد. اما در نهایت، باعث کاهش دردهای ناشی از قاعدگی شده‌بود. تمام این موارد از اهمیت ورزش هوازی حمایت می‌کند.

صبا قلی پور


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *