انتشار این مقاله


ماجرای حمله به منطقه ۵۱ آمریکا در ۲۰ سپتامبر چیست؟

طرح جنجالی حمله به منطقه ۵۱ حدود چند ماه قبل برای اولین بار از فیس‌بوک سر در آورد.

تا این لحظه بیش از یک میلیون نفر برای همکاری در طرح حمله به منطقه ۵۱ اعلام آمادگی کرده‌اند! این خیل عظیم از جمعیت نه چندان واقعی (!) قصد دارد تا از رمز و راز این پایگاه هوایی مرموز سر در بیاورد.

طرح جنجالی حمله به منطقه ۵۱ حدود چند ماه قبل برای اولین بار از فیس‌بوک سر در آورد. این برنامه‌ی جسورانه (و شاید هم احمقانه!) به سرعت توانست به یکی از محبوب‌ترین رویدادهای فیس‌بوکی تبدیل گردد. گفتنی است طرح حمله به منطقه ۵۱ یک شوخی محض نیست، به طوری که ارتش ایالات متحده نیز نسبت به این جریان سخنان تهدیدآمیزی مطرح کرده است.

کسانی که تمایل به عضویت در این گروه دارند، باید آمادگی کامل خود را برای حمله به منطقه ۵۱ در تاریخ ۲۰ام سپتامبر سال جاری اعلام کنند. این رویداد فیس‌بوکی با نام کامل «Storm Area 51, They Can’t Stop All of Us» هم‌اکنون بیش از یک میلیون نفر را به خود جذب کرده، و یک میلیون نفر دیگر هم اعلام کرده‌اند که به این رویداد علاقه‌مند شده‌اند.

با وجود این که اصلاً قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد (!) اما این گروه توانسته است باری دیگر توجه رسانه‌ها را به یکی از اسرارآمیزترین بخش‌های ارتش ایالات متحده جلب نماید.

منطقه ۵۱ چیست؟

منطقه ۵۱ یکی از پایگاه‌های نیروی هوایی ایالات متحده است. اگر از دور به این منطقه نگاه کنیم، چیزی بیش‌تر از این دستگیرمان نخواهد شد.

این پایگاه هوایی در طول تاریخ میزبان آزمایش‌های گوناگونی بر روی نمونه‌های جدید از هواپیماهای جنگنده و سلاح‌های مرتبط بوده است. در گذشته، نمونه‌های اولیه از هواپیماهای جنگنده مانند U-2 و F-117 در این پایگاه طراحی و توسعه داده شده بوده است.

به نظر می‌رسد منطقه ۵۱ این روزها هم فعالیت‌هایی مشابه با سال‌های قبل خود انجام بدهد، اما جزئیات مربوط به این فعالیت‌ها کاملاً محرمانه است.

محافظه‌کاری دولت ایالات متحده نسبت به منطقه ۵۱ منجر به شکل‌گیری تئوری‌های توطئه مبنی بر وجود بیگانگان فضایی در این پایگاه شده است.

پیشنهاد نویسنده:
بیگانگان فضایی: نزدیک‌ترین تمدن فرازمینی چقدر با ما فاصله دارد؟
حیات فرازمینی: آیا انسان مقدم موجودات فضایی را با آغوش باز پذیرا خواهد شد؟

این تئوری‌های توطئه کاربردهای عدیده‌ای برای منطقه ۵۱ مطرح کرده‌اند. عده‌ای می‌گویند که منطقه ۵۱ انبار ذخیره‌سازی بشقاب‌پرنده‌هایی است که در گذشته به زمین سقوط کرده‌اند. گروهی دیگر معتقد است این پایگاه هوایی مرموز خانه‌ی موجودات فضایی است که توانسته‌اند خود را به زمین برسانند. دسته‌ی دیگر نیز واقع‌گرایانه‌تر به قضه نگاه کرده، و اعتقاد دارند که منطقه ۵۱ وقف توسعه‌ی فناوری‌های عجیب‌وغریب مانند سفر در زمان و دورنوردی یا «teleportation» است.

منطقه ۵۱ در کجا قرار دارد؟

این پایگاه هوایی در منطقه‌ی دور افتاده‌ای از بیابان نوادا قرار دارد. شهر نوادا، واقع در ایالت کالیفرنیا، نزدیک‌ترین شهر به منطقه ۵۱ است؛ که در واقع خیلی هم نزدیک نیست. از آن‌جایی که منطقه‌ی ۵۱ در دل بیابان نوادا قرار دارد، در اطراف آن اثری از آبادی یافت نمی‌شود.

در حاشیه‌ی این منطقه تعدادی جاذبه‌ی گردشگری با مضمون بیگانگان فضایی پیدا می‌شود. این مجموعه جاذبه‌های گردشگری که «مرکز فضایی‌ها» نام دارد؛ همان‌جایی است که فدائیان طرح حمله به منطقه ۵۱ قرار است در آن‌جا حضور به هم برسانند!

چرا مردم می‌خواهند به منطقه ۵۱ حمله کنند؟

مانند تمام پایگاه‌های سری دیگر، مردم واقعاً نمی‌دانند چه فعالیت‌هایی در حال انجام شدن در این منطقه است، و تعریف یک هدف برای طرح حمله به این منطقه آن‌چنان دشوار نیست. با این حال، درک این حقیقت هم دشوار نیست که دست‌یابی به چنین هدفی بسیار خطرناک و دیوانه‌وار است.

اگر به جای حمله کردن به منطقه ۵۱ سعی کنید خیلی متمدنانه وارد این پایگاه شوید، کاری از پیش نخواهید برد. در واقع، واژه‌ی «storm» که در نام این طرح گنجانیده شده، به معنی حمله‌ی عادی نیست، بلکه منظور از «استورم» بارش و یا طوفان نیروهای انسانی است، که از در و دیوار و آسمان به پایگاه هجوم می‌برند. StarCraft بازی کردین دیگه؟!

همه می‌دانند که اینچ به اینچ (این‌قدرام دیگه نه!) منطقه ۵۱ توسط حسگرهای گوناگون و دوربین‌های مدار بسته محافظت می‌شود. کافی است پای‌تان را در جایی بگذارید که نباید بگذارید، تا در همان لحظه نگهبانان منطقه بر سرتان آوار شود (البته بستگی به این دارد که چه کسی باشید!). همان‌طور که تابلوها و علائم خطر از چند فرسخی منطقه ۵۱ نشان می‌دهند، نیروهای حاضر در این منطقه مجازند تا برای متفرق‌سازی افراد دست به اسلحه ببرند.

پرواز کردن بر فراز منطقه‌ی ۵۱ نیز عملاً غیرممکن است. هیچ هواپیمای مسافرتی و حتا جنگنده حق عبور از آسمان این پایگاه را ندارد.

ارتش ایالات متحده درباره طرح حمله به منطقه ۵۱ چه نظری دارد؟

مخلص کلام، آن‌ها گفته‌اند که از هیچ‌کاری برای جلوگیری از ورود افراد به این منطقه دریغ نخواهند کرد.

لورا مک‌اندروز، سخن‌گوی نیروی هوایی ایالات متحده، در این باره گفته است:

منطقه ۵۱ پایگاه کارآموزی نیروهای هوایی ایالات متحده است، و ما هر کسی را از تلاش برای ورود به حوزه‌ی کارآموزی سربازان نیروی هوایی منع می‌کنیم.

Laura McAndrews

آیا طرح حمله به منطقه ۵۱ عملی خواهد شد؟

جدی سؤال کردن داره؟ نه! این رویداد با هدف خنداندن مردم به راه افتاده، و بازار بسیار خوبی هم برای کانال‌های میم فراهم کرده است! حتا اسم و توضیحات مربوط به این رویداد نیز اشاره به مانگا یا کمیک استریپ‌های ژاپنی دارد. در بخشی از توضیحات آمده است:

ما در مرکز فضایی‌های منطقه ۵۱ همدیگه رو ملاقات می‌کنیم، و نقشه‌ی ورودمون رو می‌چینیم. اگه بتونیم مثل ناروتو (یکی از شخصیت‌های انیمه) بدویم، حتا فشنگ‌هاشون هم نمی‌تونه به ما برسه. بریم این فضایی‌ها رو ببینیمشون.

ولی با قطعیت هم نمی‌توان ادعا کرد که مردم به این منطقه سرازیر نخواهند شد! تا ۲۰ سپتامبر حدود دو ماه زمان باقی است. بسیار دیده شده که رویدادی در قالب یک جوک به راه افتاده و رفته‌رفته رنگ واقعیت به خود گرفته است! برای مثال دوژکوین یکی از ارزهای رمزنگاری شده است که در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک جوک پایه‌گذاری شد و هم‌اکنون از نظر ارزش بازار، جایگاه ۳۰ام را به خود اختصاص داده است. با توجه به این که یک میلیون نفر به این طرح پیوسته‌اند، اگر شوخی را کنار بگذاریم و برای یک لحظه جدی به قضیه فکر کنیم … باز هم می‌بینیم که شدنی نیست! بهتر است تا آن موقع صبر کنیم و ببینیم روزگار ما را به کجا می‌برد.

میلاد شیرولیلو


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید