انتشار این مقاله


فواید رابطه عاطفی میتواند در چشمان شما دیده شود

مطالعه آشکار می‌‎کند که راز آرام بودن و ادامه دادن (به زندگی) داشتن روابط است.

مطالعه آشکار می‌‎کند که راز آرام بودن و ادامه دادن (به زندگی) داشتن روابط است.

آزمایشگاه پروفسور روانشناسی Wendy Birmingham در BYU درمطالعه اخیرشان درمورد ازدواج و استرس از یک دوربین مادون قرمز به صورت ابتکاری استفاده کرد.

آزمایش به شرح زیر انجام شد: چهل زوج شرکت کننده برای تکمیل یک تکلیف چالش برانگیز عمدی در کامپیوتر تلاش نمودند. برخی از زوجین به صورت تصادفی انتخاب شدند تا به صورت فردی کار را انجام دهند. قرار شد بقیه کنار همسران خود ایستاده و دست آنها را بگیرند. درحالیکه آنها بر روی تکلیف چالشی کار میکردند، یک دوربین مادون قرمز بطور مداوم قطر مردمک آنها را، که یک سیگنال مستقیم عکس العمل به استرس فیزیولوژیکی بدن است، اندازه گیری می کرد.

Steven Luke کمک نویسنده مطالعه و پروفسور روانشناسی BYU اذعان نمود “مورد خیلی جالب اینست که پاسخ در داخل محدوده زمانی ۲۰۰ میلی ثانیه از زمان شروع استرس مردمک‌ها عکس العمل نشان می دهند که می توان این عکس العمل ها را فورا اندازه‌گیری کرد که چگونه یک نفر به استرس عکس العمل نشان می‌دهد واینکه آیا داشتن حمایت اجتماعی میتواند آنرا تغییر دهد یا نه. این تنها یک تکنیک متفاوت نیست، بلکه یک مقیاس زمانی متفاوت است.”

ابتدا، آزمایش هردو گروه شرکت کنندگان را تحت تنش شدید قرارداد. اما گروهی که ازحمایت همسران خود برخوردار بود بطور قابل ملاحظه ای زودتر آرام گرفت و این امکان را یافت که با استرس و تنش کمتری به کار بر روی تکلیف ادامه دهد. 

اندازه‌گیری فواید سلامتی مرتبط با ارتباطات اجتماعی به صورت در محل و درجا کاملا نادر و کمیاب است. به این دلیل است که این تحقیق در ژورنال دارای مرتبه خیلی عالی PLOS One منتشر شد.

این مطالعه با الهام از و براساس تحقیقات برجسته در BYU انجام می شود که نشانگر اینست که ارتباطات به مردم کمک می کنند که زندگی درازتری داشته باشند.

Birmingham اضافه نمود” هنگامیکه ما همسری در کنارمان و همراهمان داریم، به ما در راهبری و مقابله با استرس در زندگی کمک می‌کند.”

برای مثال، تحصیلات تکمیلی میتواند بسیار مشکل باشد. اما Tyler Graff، سر نویسنده مطالعه به سطح بالای حمایت و پشتیبانی که او بعنوان کاندیدای مطالعات در سطح PhD (ازاساتید) دریافت می کند، اشاره دارد.

Graff اضافه نمود” حجم خیلی زیادی کار بود، و من از طریق فرآیند خیلی چیزها یادگرفتم. بودن در اینجا و داشتن مربیان و راهنمایان فوق‌العاده ای برای راهنمایی شگفت انگیز است.”

علی مجیدآذر


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید