انتشار این مقاله


ویتامین رایجی که کاهش وزن را دوبرابر می‌کند

این ویتامین به کاهش چربی شکم و کاهش وزن بیشتر کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که سطح بالای ویتامین D در بدن باعث کاهش وزن بیشتری می‌شود. سطح بالای این ویتامین با کاهش وزن و کاهش چربی بیشتری همراه است. افرادی که رژیم غذایی خاصی برای کاهش وزن دارند در صورت داشتن سطح بالایی از […]

این ویتامین به کاهش چربی شکم و کاهش وزن بیشتر کمک می‌کند.
تحقیقات نشان می‌دهد که سطح بالای ویتامین D در بدن باعث کاهش وزن بیشتری می‌شود. سطح بالای این ویتامین با کاهش وزن و کاهش چربی بیشتری همراه است. افرادی که رژیم غذایی خاصی برای کاهش وزن دارند در صورت داشتن سطح بالایی از ویتامین D، کاهش وزن ۲۰پوندی خواهند داشت.

در طی یک مطالعه‌ی انجام شده افرادی که شیر مصرف می‌کنند به دلیل اینکه شیر حاوی ویتامین D و کلسیم می‌باشد کاهش وزن را دو برابر می‌کند. تقریباً نصف افراد جهان كمبود ويتامين D را دارند. غذاهای غنی از ویتامین D شامل ماهی‌های چرب و تخم‌مرغ‌ها می‌باشد. اما اکثر افراد ویتامین D خود را بیشتر از طریق نورخورشید دریافت می‌کند.
در این مطالعه ۹۰ زن جوان در ایالات متحده میزان ویتامین D و وزن خود را مورد آزمایش قرار دادند. دکتر Richard Kremer نویسنده‌ی اول مقاله بیان می‌کند:

افزایش شیوع فقر ویتامین D در مناطق سرشار از آفتاب تعجب برانگیز است. زنان جوان با فقر ویتامین D در مقایسه با زنان جوان با سطوح نرمال به طور قابل توجهی چاق‌تر بودند، و شاخص توده بدنی (BMI) بالاتر و چربی شکم زیادی داشتند.

یک دلیل برای تأثیر مثبت ویتامین D در کاهش وزن ممکن است ارتباط آن با سروتونین عصبی باشد. سروتونین در همه‌ی اعمال، از خواب گرفته تا روحیات تأثیرگذار است.
سطح بالای ویتامین D ذخیره‌ی چربی را مهار می‌کند. دکتر Vicente Gilsanz، از نویسندگان مقاله بیان می‌کند:

پزشکان نیاز به شناسایی سطح ویتامین D افراد جوان در معرض خطر با استفاده از یک آزمایش خون ساده دارند. از آنجا که کمبود ویتامین D می‌تواند باعث تجمع چربی و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن در آینده شود، بنابراین تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا مکمل‌های ویتامین D می‌تواند تأثیرات مثبت در رشد جوانان داشته باشد یا نه، مورد نیاز است.

سارا منیری‌نیا


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید