انتشار این مقاله


درمان TENS: یک گزینه برای درمان فیبرومیالژیا؟

احتمالا. تحریک عصبی الکتریکی پوست (TENS) درمانی است که گاهی اوقات برای درمان درد موضعی یا منطقه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیا  TENS به بهبود درد فیبرومیالژیا کمک می‌کند؟

احتمالا. تحریک عصبی الکتریکی پوست (TENS) درمانی است که گاهی اوقات برای درمان درد موضعی یا منطقه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طول درمان  TENS، الکترودها باعث دادن تحریکات الکتریکی به مسیرهای عصبی مجاور می‌شوند که می‌تواند به کنترل یا کاهش برخی از انواع درد کمک کند. TENS اغلب برای درمان استئوآرتریت ، درد مزمن و درد پس از عمل استفاده می‌شود.


مقاله مرتبط: درمان با بادکش: آیا می تواند درد فیبرومیالژیا را کاهش دهد؟


 

فیبرومیالژی یک بیماری مزمن است که با درد گسترده در عضلات ، رباط ها و تاندون ها ، و همچنین خستگی و نقاط و مکان های ضعف متعدد در بدن که تحت فشار کم دردناک می‌شوند ، مشخص می‌شود. درد فیبرومیالژیا به یک ناحیه خاص محدود نمی‌شود ، بنابراین روش درمانی TENS عموما به عنوان یک درمان  استفاده نمی‌شود. اما برخی تحقیقات نشان داده است که TENS ممکن است برای کاهش درد در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا موثر باشد ، به خصوص در ترکیب با سایر روش‌های درمانی مانند ورزش.


مقاله مرتبط: فیبرومیالژی در مردان


 

فیبرومیالژیا اغلب با داروهای مختلف برای کاهش درد و بهبود خواب درمان می‌شود. گزینه‌ها ممکن است شامل داروهایی باشد که برای درمان اختلالات دیگر استفاده می‌شوند مانند داروهای ضد افسردگی و داروهای ضد تشنج  و نیز داروهای کمردرد ملایم.

ورزشبه عنوان درمان اصلی ، با کاهش استرس و ایجاد عادات سالم خواب همراه است. پزشک شما همچنین می‌تواند درمان رفتار شناختی را پیشنهاد کند – با یک متخصص بهداشت روانی مشورت کنید تا روش‌های موثر تفکر و مقابله با بیماری خود را بیاموزید.


مقاله مرتبط: تلاش دانشمندان برای تغییر مدارهای مغز به منظور تسکین درد


 

اگر فیبرومیالژیا دارید و برنامه درمان شما درد شما را تسکین نمی‌دهد ، با پزشک خود صحبت کنید. او ممکن است داروهایتان را تنظیم کند یا سایر گزینه‌های درمانی را ارائه دهد.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید