انتشار این مقاله


سازمان جهانی بهداشت به دلیل ریشه‌کنی تراخم از ایران تقدیر کرد

در دنیا ثابت شده که اگر بتوانیم مشکل تنبلی چشم کودکان زیر ۶ سال را تشخیص دهیم از هزینه‌ها و از کارافتادگی‌های زیادی در آینده جلوگیری می شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تقدیر سازمان بهداشت جهانی از ریشه کنی تراخم در کشور و اعطای گواهینامه با استاندارد بسیار بالا به کشورمان در این خصوص خبر داد.

به گزارش وبدا، دکتر علیرضا رئیسی در مراسم امضاء تفاهم  نامه همکاری “غربالگری تنبلی چشم کودکان” با دکتر وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی گفت: خوشبختانه در حوزه سلامت بینایی کارهای بسیار خوبی در کشور انجام شده است.

بیشتر بخوانید: پیشگیری و درمان تراخم

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: در دنیا ثابت شده که اگر بتوانیم مشکل تنبلی چشم کودکان زیر ۶ سال را تشخیص دهیم از هزینه‌ها و از کارافتادگی‌های زیادی در آینده جلوگیری می شود.

دکتر رئیسی بیان داشت: در ۲۰ سال گذشته بیش از ۴۰ میلیون غربالگری کودکان در کشور صورت گرفته که ۱.۵ میلیون غربالگری مثبت بوده و۳۷۰ هزار مورد نیز منجر به درمان شده است.

وی ادامه داد: در سه ماه اول نوزادی شناسایی تنبلی چشم  از اهمیت بسزایی برخوردار است .

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: موارد تنبلی چشم ناشی از انحراف چشم و افتادگی پلک توسط والدین قابل مشاهده و مراجعه به مراکز بهداشتی است، لکن ۶۰ درصد موارد قابل مشاهده نیست و بسیار با اهمیت است که بتوانیم این موارد را شناسایی کنیم.

دکتر رئیسی در پایان افزود: انعقاد تفاهمنامه با سازمان بهزیستی  قدم بزرگی برای پیشگیری از مشکلات بینایی کودکان کشورمان خواهد بود‌.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید