انتشار این مقاله


آیا افراد دارای فیبریلاسیون دهلیزی باید در فعالیت بدنی شرکت کنند؟

فعالیت بدنی منظم روشی مهم برای زندگی سالم شماست ، که می‌تواند در برخورد با مشکلات قلبی مانند فیبریلاسیون دهلیزی ، یک اختلال ریتم قلبی شایع ، باعث شود احساس بهتری داشته باشید

فعالیت بدنی منظم روشی مهم برای زندگی سالم شماست ، که می‌تواند در برخورد با مشکلات قلبی مانند فیبریلاسیون دهلیزی ، یک اختلال ریتم قلبی شایع ، باعث شود احساس بهتری داشته باشید و در عین حال علائم را کاهش می‌دهد. فعال شدن و افزایش فعالیت همچنین می‌تواند به جلوگیری از بیماری‌های قلبی یا سکته و دیگر مشکلات قلبی کمک کند.


مقاله مرتبط: پزشکان دریافتند: فیبریلاسیون دهلیزی شایع‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کردیم


یک مطالعه نشان داد که فعالیت بدنی متوسط برای افرادی که فیبریلاسیون دهلیزی دارند بی خطر و مؤثر است. فعالیت بدنی همچنین به بهبود کیفیت زندگی آن‌ها و افزایش تواناییشان در ورزش و مشارکت در فعالیت‌های روزمره زندگی کمک کرده است.

با این حال ، تحقیقات در مورد اثرات فعالیت بدنی شدید در افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی متناقض است. تحقیقات بیشتری برای تعیین اثرات فعالیت بدنی در افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی مورد نیاز است.

قبل از شروع برنامه ورزشی حتماً از پزشک خود سؤال کنید تا از سلامت و امنیت فعالیتتان برای شما اطمینان حاصل کنید. بعضی اوقات ممکن است برای جلوگیری از افزایش ضربان بیش از حد قلب شما در استراحت و ورزش ، به داروهایی مانند مسدود کننده‌های بتا احتیاج داشته باشید. همچنین ممکن است از تمرینات توانبخشی قلب بهره مند شوید.

انجمن قلب آمریکا حداقل هر هفته ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط را برای بزرگسالان توصیه می‌کند. همچنین ، هدف داشته باشید که حداقل دو بار در هفته تمرینات قدرتی را انجام دهید. ممکن است بخواهید تمرینات کششی را به عنوان بخشی از کارهای روزمره خود انجام دهید.

فعالیت بدنی می‌تواند گزینه‌های زیادی را شامل شود ، از جمله:

  • بالا رفتن از پله ها
  • پیاده روی
  • آهسته دویدن
  • شنا کردن
  • دوچرخه سواری
  • ورزش کردن

اگر در ابتدای شروع کار نمی‌توانید برای مدت طولانی ورزش کنید ، اشکالی ندارد. حتی ۱۰ دقیقه ورزش روزانه سه بار در روز می‌تواند شما را از مزایای سلامتی بهره‌مند کند.

بنابراین فعالیت را شروع کنید. حتی اگر در ابتدا فقط می‌توانید برای مدت کوتاهی ورزش کنید ، کاری را که می‌توانید انجام دهید. هر چه می‌توانید راه خود را در جهت رسیدن به اهداف بزرگ‌تر تناسب اندام  بپیمایید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *