انتشار این مقاله


یوگای داغ چیست؟

یوگای داغ یک شکل شدید و قوی از یوگا است که در استودیوی بسیار گرم و مرطوبی انجام می‌شود.

ممکن است قبلا در مورد یوگا چیزهایی شنیده باشید. بیشتر افراد دوست دارند تمرینات یوگا را انجام دهند اما رفتن به کلاس و انجام این تمرینات می‌تواند برای برخی از افراد خسته کننده باشد.
یوگای داغ یک شکل شدید و قوی از یوگا است که در استودیوی بسیار گرم و مرطوبی انجام می‌شود. انواع مختلف کلاس‌های یوگای داغ وجود دارد. در طول بیکرام یوگا داغ ، اتاق تقریباً تا ۱۰۵ درجه فارنهایت (۴۰ درجه سانتیگراد) گرم می‌شود و رطوبت آن ۴۰ درصد است.


مقاله مرتبط: تمرینات یوگا، خوردن‌های ناشی از احساسات و افکار منفی را کاهش می‌دهند!


 

یوگای بیکرام یک برنامه ۹۰ دقیقه‌ای است که از مجموعه‌ای از حالت‌های ایستاده و کششی مختلف تشکیل شده است. وضعيت پوسچرها (ژست‌ها) نياز به انقباضات طولاني ، نيرومند و مداوم از همه گروه‌هاي بزرگ عضلات دارد. طبیعت  پوسچرها و گرما ، افزایش ضربان قلب و ورزش عضلات را ایجاب می‌کند.

محققان همچنان به مطالعه جوانب و منافع یوگا داغ ، از جمله تأثیرات آن بر چربی بدن و سلامت قلب می‌پردازند.

یوگا داغ برای همه مناسب نیست. شدت تمرین و درجه حرارت بالا می‌تواند باعث بیماری ناشی از گرما شود. قبل از امتحان یوگا داغ ، حتماً با پزشک معالج خود مشورت کنید ، به خصوص اگر نگرانی در مورد سلامتی دارید یا باردار هستید.


مقاله مرتبط: یوگا بیشتر از آنچه شما فکر کنید می‌تواند درد عضلانی ایجاد کند


 

در صورت داشتن موارد زیر بهتر است یوگا داغ را به فرصتی دیگر موکول کنید:

  • بیماری قلبی
  • مشکلات کمبود آب بدن
  • عدم تحمل گرما
  • سابقه بیماری ناشی از گرما (مانند گرمازدگی)

اگر هیچگونه نگرانی در مورد سلامتی ندارید و می‌خواهید یک کلاس یوگا داغ را امتحان کنید ، حتما قبل از تمرین ، حین و بعد از تمرین مقدار زیادی آب بنوشید. اگر احساس سرگیجه ، سبکی یا مریضی دارید تحت هر شرایطی روند یوگا را متوقف کنید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید