انتشار این مقاله


یوگای داغ چیست؟

یوگای داغ یک شکل شدید و قوی از یوگا است که در استودیوی بسیار گرم و مرطوبی انجام می‌شود.

ممکن است قبلا در مورد یوگا چیزهایی شنیده باشید. بیشتر افراد دوست دارند تمرینات یوگا را انجام دهند اما رفتن به کلاس و انجام این تمرینات می‌تواند برای برخی از افراد خسته کننده باشد.
یوگای داغ یک شکل شدید و قوی از یوگا است که در استودیوی بسیار گرم و مرطوبی انجام می‌شود. انواع مختلف کلاس‌های یوگای داغ وجود دارد. در طول بیکرام یوگا داغ ، اتاق تقریباً تا ۱۰۵ درجه فارنهایت (۴۰ درجه سانتیگراد) گرم می‌شود و رطوبت آن ۴۰ درصد است.


مقاله مرتبط: تمرینات یوگا، خوردن‌های ناشی از احساسات و افکار منفی را کاهش می‌دهند!


 

یوگای بیکرام یک برنامه ۹۰ دقیقه‌ای است که از مجموعه‌ای از حالت‌های ایستاده و کششی مختلف تشکیل شده است. وضعيت پوسچرها (ژست‌ها) نياز به انقباضات طولاني ، نيرومند و مداوم از همه گروه‌هاي بزرگ عضلات دارد. طبیعت  پوسچرها و گرما ، افزایش ضربان قلب و ورزش عضلات را ایجاب می‌کند.

محققان همچنان به مطالعه جوانب و منافع یوگا داغ ، از جمله تأثیرات آن بر چربی بدن و سلامت قلب می‌پردازند.

یوگا داغ برای همه مناسب نیست. شدت تمرین و درجه حرارت بالا می‌تواند باعث بیماری ناشی از گرما شود. قبل از امتحان یوگا داغ ، حتماً با پزشک معالج خود مشورت کنید ، به خصوص اگر نگرانی در مورد سلامتی دارید یا باردار هستید.


مقاله مرتبط: یوگا بیشتر از آنچه شما فکر کنید می‌تواند درد عضلانی ایجاد کند


 

در صورت داشتن موارد زیر بهتر است یوگا داغ را به فرصتی دیگر موکول کنید:

  • بیماری قلبی
  • مشکلات کمبود آب بدن
  • عدم تحمل گرما
  • سابقه بیماری ناشی از گرما (مانند گرمازدگی)

اگر هیچگونه نگرانی در مورد سلامتی ندارید و می‌خواهید یک کلاس یوگا داغ را امتحان کنید ، حتما قبل از تمرین ، حین و بعد از تمرین مقدار زیادی آب بنوشید. اگر احساس سرگیجه ، سبکی یا مریضی دارید تحت هر شرایطی روند یوگا را متوقف کنید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *