انتشار این مقاله


تاثیرات مصرف ماریجوآنا به صورت خوراکی بر سلامتی

پس از بلع THC خوراکی ، موش ها فعال تر بودند و دمای بدن آنها پایین تر بود.محققان همچنین خاطرنشان كردند كه اثرات THCخوراکی در جنسیت ‌های مختلف متفاوت است

محققان مطالعه ای انجام داده‌اند كه در آن موش‌ها به طور داوطلبانه خمیری حاوی THC ، ماده اصلی روانگردان در ماری جوانا، را می‌خورند.نتایج این مطالعه به ما کمک می کند تا تغییرات رفتاری و فیزیولوژیکی افراد هنگام خوردن خورکی‌های مخلوط شده با ماری جوانا روشن شود.

این تحقیق یکی از اولین تحقیقاتی است که طی آن حیوانات به طور دواطلبانه ماده مخدری را به همان شیوه‌ای که انسان‌ها مصرف می‌کنند مصرف می‌کردند.

محققان دانشگاه IUPUI و دانشگاه ایندیانا بلومینگتون در مقاله ای که اخیراً در مورد وابستگی به مواد مخدر و الکل منتشر شده است ، گفتند که پس از بلع THC خوراکی ، موش ها فعال تر بودند و دمای بدن آنها پایین تر بود.

محققان همچنین خاطرنشان كردند كه اثرات THC خوراکی در جنسیت ‌های مختلف متفاوت است .

این مطالعه نشان داد كه موشها خودآگاه و یا به عبارتی داوطلبانه تصمیم می گیرند كه دوزهای مختلفی از THC خوراكی را مصرف كنند ، و مرتباً این كار را انجام دهند.در خمیر تهیه شده از آرد ، شکر ، نمک ، گلیسرول و THC برای موش ها به تدریج دوزهای THC را افزایش دادند.

درک تأثیر بلع ماری جوانا بر سلامتی با توجه به محبوبیت روزافزون این روش مصرف در کشورهایی که ماری جوانا قانونی شده است ، حائز اهمیت است.

مردم می توانند کلوچه‌ها ، آب نبات ها و انواع چیزهای خوراکی حاوی THC در آنها را بخرند. در گذشته ، شما مجبور بودید خوتان خوردنی‌هایی تهیه کرده و مقداری ماری‌جوآنا به آن اضافه کرده و مصرف کنید ، اما حالا آنها به طور گسترده تری در دسترس هستند و محبوبیت بیشتری پیدا می کنند .

خوراکی های حاوی ماری جوانا می توانند واکنش های شدید وآثار مخرب بیشتری را به جا بگذارند.بسیاری از محصولات حاوی ماری جوانا از نظر تجاری دارای غلظت بیشتری از THC نسبت به گیاه ماری جوانا هستند.در برخی موارد ،شخص مطمئن نیست که چه مقدار از ماری جوانا خوراکی باید بخورد و در آخر بیشتر از حد لازم به خوردن این ماده می پردازند.

سؤالاتی که محققان می خواهند به آنها پاسخ دهند شامل تأثیرماری جوآنای خوراکی بر توانایی تفکر افراد است ، آیا عواقب طولانی مدت برای کسی که به طور مکرر از خوراکی این ماده خورده است و سپس متوقف کرده است ، وجود دارد و چه عواقبی در صورت خوردن اتفاقی توسط کودک برایش پیش خواهد آمد.

محققان در این تحقیق از موش‌ها استفاده کرده بودند چرا که هنوز موانع اخلاقی برای امتحان این روش مصرفی بر روی انسان‌ها وجود دارد.

پانیذ اسکندری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید