انتشار این مقاله


دو راه برای کاهش فشارخون

تحقیقات نشان می‌دهد که نیم‌ساعت پیاده‌روی سریع در صبح می‌تواند فشار خون و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش داده و شما را سالم نگه می‌دارد. ورزش صبحگاهی مانند ۳۰ دقیقه پیاده‌روی سریع یا راه رفتن بر روی تردمیل می‌تواند فشارخون را به مدت هشت ساعت در شبانه‌روز کاهش دهد. در این مطالعه با کاهش زمان […]

تحقیقات نشان می‌دهد که نیم‌ساعت پیاده‌روی سریع در صبح می‌تواند فشار خون و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش داده و شما را سالم نگه می‌دارد. ورزش صبحگاهی مانند ۳۰ دقیقه پیاده‌روی سریع یا راه رفتن بر روی تردمیل می‌تواند فشارخون را به مدت هشت ساعت در شبانه‌روز کاهش دهد. در این مطالعه با کاهش زمان نشستن‌های مکرر و افزایش فعالیت اثر ورزش صبحگاهی بر کاهش فشارخون افزایش یافت. افراد شرکت‌کننده در این مطالعه افراد مسنی بودند که یا چاق بوده یا افزایش وزن داشتند.

متوسط ​​فشارخون – به خصوص فشارخون سیستولیک – در شرکت کننده‌هایی که نیم ساعت از تردمیل با شدت متوسط در صبح انجام می‌دادند،کاهش یافته‌‌است. این اثر به مدت ۸ ساعت پس از انجام تردمیل ادامه یافت. فشارخون سیستولیک عدد بالا و اول از دو عدد بدست آمده در فشارخون می‌باشد و فشار دیاستولیک عدد دوم و پایین می‌باشد. فشارخون سیستولیک مهم‌تر است زیرا این یک شاخص از بیماری‌های قلبی عروقی است.

در این مطالعه ، تاثیر و مزیت نیم ساعته پیاده‌روی صبحگاهی که همراه با سه دقیقه استراحت بود بر روی فشار خون مورد بررسی قرار گرفت. این استراحت‌های مکرر سه دقیقه‌ای شامل پیاده‌روی گاه به گاه (فعالیت بدنی با شدت کم) بعد از نشستن در طول روز است. دکتر Michael Wheeler نویسنده‌ی ارشد مقاله بیان می‌کند:

برای هر دو زن و مرد ، میزان کاهش متوسط ​​فشارخون سیستولیک بدنبال ورزش و کاهش زمان نشستن، به آنچه که از داروهای ضد فشار خون در این جمعیت انتظار می‌رود نزدیک شد تا خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد. اما میزان کاهش فشارخون در زنان نسبت به مردان بیشتر بود.

زنان نسبت به مردان از ترکیب ورزش و کاهش زمان نشستن، نسبت به مردان بیشترین سود را می‌برند. این ممکن است به این دلیل باشد که آدرنالین (اپی‌نفرین) در مردان افزایش یافته اما در زنان کاهش یافته‌است. عامل دیگر مؤثر این بود که در این مطالعه زنان در دوره‌ی پس از یائسگی بودند ، این زمانی است که زنان در معرض احتمال بیشتری برای بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارند.


سارا منیری‌نیا


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *