انتشار این مقاله


اهمیت تغذیه سالم در هنگام شیردهی

تغذیه با شیر مادر برای مادر و نوزاد فواید زیادی دارد بنابراین جای تعجب نیست که تغذیه سالم در هنگام شیردهی بسیار مهم است. شیر مادر بسیار مغذی است و حاوی بیشتر مواد مغذی مورد نیاز کودک شما در ۶ ماه اول زندگی است. در نتیجه ، نیازهای شما برای بیشتر مواد مغذی به منظور […]

تغذیه با شیر مادر برای مادر و نوزاد فواید زیادی دارد بنابراین جای تعجب نیست که تغذیه سالم در هنگام شیردهی بسیار مهم است.

شیر مادر بسیار مغذی است و حاوی بیشتر مواد مغذی مورد نیاز کودک شما در ۶ ماه اول زندگی است. در نتیجه ، نیازهای شما برای بیشتر مواد مغذی به منظور رفع این تقاضا افزایش می یابد. تغذیه سالم همچنین انرژی لازم را برای مراقبت از خود و کودکتان را به شما می دهد.

علاوه بر این ، خوردن غذاهای سالم ممکن است به شما در کاهش سریع تر وزن بارداری کمک کند.

در این سری مقاله ها همه چیزهایی را که باید در مورد یک رژیم غذایی سالم هنگام شیر دادن به نوزاد بدانید را توضیح می دهیم.

شیرمادر بسیار مغذی است

به استثنای ویتامین D ، شیر مادر حاوی همه چیزهایی است که کودک در طی شش ماه اول زندگی برای رشد مناسب نیاز دارد .

ترکیب شیر مادرثابت و تنظیم شده است و رژیم غذایی شما فقط بر غلظت بعضی از مواد مغذی تأثیر دارد .

اما ، اگر رژیم غذایی کلی شما به اندازه کافی مواد مغذی را تأمین نکند ، می تواند بر کیفیت شیر ​​مادر و سلامتی شما تأثیر بگذارد .

به طور کلی ، یک اونس (۲۸ میلی لیتر) شیر مادر حاوی ۱۹ تا ۲۳ کالری ، با ترکیبی از ۳.۶-۴.۸٪ پروتئین ، ۲۸.۸-۳۲.۴٪ از چربی و ۲۶.۸-۳۱.۲٪ از کربوهیدرات ها ،(بیشتر لاکتوز) است.

بر خلاف شیر خشک کودک ، میزان کالری و ترکیب شیر مادر متغیر است. شیر مادر در طول هر تغذیه و در طول دوره شیردهی ، به منظور پاسخگویی به نیازهای کودک تغییر می کند.

در ابتدای تغذیه ، شیر پر از آب است و معمولاً عطش کودک را رقع می کند. شیری که بعداً از آن تغذیه می‌شود غلیظ تر ، پرچرب تر و مغذی تر است.

در حقیقت ، این شیر ممکن است حاوی ۲-۳ برابر چربی نسبت به شیر از ابتدای تغذیه ، و ۱۱/۱۱ کالری بیشتر در هر اونس باشد.

بدن برای تغذیه نوزاد با شیر مادر ممکن است نیازمند کالری بیشتری باشد

تولید شیر مادر برای بدن شما کار سختی است.تخمین زده می شود که شیردهی حدود ۵۰۰ کالری در روز نیاز انرژی شما را افزایش می دهد.از طرفی به مواد مغذی نیاز بیشتری دارید ، بنابراین خوردن یک رژیم غذایی سالم و متنوع بسیار مهم است.

ممکن است بعد از زایمان وسوسه شوید که سریع وزن خود را کاهش دهید ، اما لازم باشد صبور باشید چرا که کاملاً طبیعی است که در طول ۳ ماه اول شیردهی ، هیچ گونه تغییر وزنی – و حتی افزایش وزن – نداشته باشید .

با توجه به تغییرات هورمونی در بدن ، شما درد وران شیردهی ممکن است اشتهای بیشتری داشته باشید و مستعد احفظ چربی و چاق شدن باشید.

محدود کردن بیش از حد کالری ، به خصوص در چند ماه اول تغذیه با شیر مادر ، ممکن است هم میزان شیر شما و هم انرژی مورد نیاز بدن شما را کاهش دهد..

با این حال ، شما به احتمال زیاد بعد از ۳-۶ ماه از شیردهی ، افزایش خودبخود در چربی سوزی را تجربه خواهید کرد و نسبت به مادرانی که شیر نمی دهند ، کاهش وزن بیشتری را شروع خواهید کرد.

بدن زنان خیلی لاغر ممکن است نسبت به محدودیت کالری حساس باشد بنابراین اینگونه مادران برای جلوگیری از کاهش عرضه شیر ،باید مواد غذایی زیادتری بخورند.

در کل ، به یاد داشته باشید که کاهش وزن بعد از زایمان یک ماراتن است همانطور که ماهها طول کشیده است تا وزنتان افزایش بیابد ماهها هم طول خواهد کشید تا وزنتان کم شود.

در مقالات بعدی بیشتر در مورد رژیم غذایی مناسب دوره بارداری صحبت خواهیم کرد.

پانیذ اسکندری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *