انتشار این مقاله


آنتی بیوتیک هایی که دندانپزشکان تجویز می کنند ،در ۸۱ درصد موارد غیر ضروری است

با توجه به مطالعه‌ای که اخیرا در شبکه اوپن نت JAMA منتشر شد، آنتی بیوتیک تجویز شده توسط دندانپزشکان به عنوان یک حمله پیشگیرانه در برابر عفونت، ۸۱ % مواقع  غیرضروری است. یافته‌ها حائز اهمیت هستند زیرا دندانپزشکان مسئول ۱۰ % کل نسخه‌های آنتی‌بیوتیک هستند که در آمریکا نوشته شده‌است. مقاله مرتبط: عوارض جانبی آنتی […]

با توجه به مطالعه‌ای که اخیرا در شبکه اوپن نت JAMA منتشر شد، آنتی بیوتیک تجویز شده توسط دندانپزشکان به عنوان یک حمله پیشگیرانه در برابر عفونت، ۸۱ % مواقع  غیرضروری است.

یافته‌ها حائز اهمیت هستند زیرا دندانپزشکان مسئول ۱۰ % کل نسخه‌های آنتی‌بیوتیک هستند که در آمریکا نوشته شده‌است.

مقاله مرتبط: عوارض جانبی آنتی بیوتیکها چیست؟

آنتی بیوتیک های تجویز شده در صورت عدم ضرورت ، بیماران را در معرض خطر عوارض جانبی غیرضروری قرار می دهند و همچنین به مشکل مقاومت در برابر آنتی بیوتیک ها کمک می کنند.

آنتی‌بیوتیک‌ها قبل از برخی از روش‌های دندان‌پزشکی برای بیماران با انواع خاصی از بیماری‌های قلبی، توصیه می‌شوند.

جزییات تحقیات

محققان از جمله Jessina مک گری گور از دانشگاه ایالتی ارگان از یک پایگاه اطلاعاتی مراقبت سلامت ملی برای بررسی حدود ۱۷۰،۰۰۰ نسخه آنتی‌بیوتیک از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ استفاده کرده‌اند.

نسخه شامل بیش از ۹۰،۰۰۰ بیمار، ۵۷ درصد زن و میانه سن۶۳ سال است.

بیش از ۹۰ درصد بیماران تحت روندی قرار گرفتند که آنتی‌بیوتیک در آن دخیل بود. با این حال، کم‌تر از ۲۱ درصد از آن افراد دچار بیماری قلبی بودند که تجویز آنتی‌بیوتیک را تحت دستورالعمل‌های پزشکی توصیه می کرد.

هشتاد و دو درصد نسخه های غیر ضروری در مراکز جمعیت شهرها و ۷۹ درصد در مناطق روستایی نوشته شده است.

در بین بیمارانی که تجویز آنتی بیوتیک های غیر ضروری را داشتند ، کلیندامایسین رایج ترین دارو بود و کاشت ایمپلنت معمولی ترین دلیل تجویز آنها بود.

سوزان روون از ایلینویز-شیکاگو گفت: “ارائه دهندگان خدمات دندانپزشکی هنگام تهیه برنامه های مراقبت از بیماران خود بسیار متفکر هستند و عوامل بسیاری وجود دارد که توصیه های دندانپزشکان را تایید می کند ، اما این مطالعه نشان می دهد فرصتی برای دندانپزشکان وجود دارد که در صورت لزوم ارزیابی مجدد کنند.”

“من فکر می کنم ارائه دهندگان خدمات دندانپزشکی باید این مطالعه را مشاهده کنند ، این اولین مطالعه ای است که به تجویز آنتی بیوتیک های پیشگیرانه در اقدامات دندانپزشکی نگاه می کند ، به عنوان یک تماس قدرتمند برای عمل ، نه یک توبیخ.”

امین موسوی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید