انتشار این مقاله


یک پای مصنوعی با سنسورهایی به افراد کمک می کند تا هر قدم را احساس کنند

یک پای مصنوعی دارای حسگرهایی است که به افراد اجازه می‌دهد خم شدن پا و فرود آمدن در زمین را احساس کنند

یک پای مصنوعی دارای حسگرهایی است که به افراد اجازه می‌دهد خم شدن پا و فرود آمدن در زمین را احساس کنند – این به آن‌ها کمک می‌کند تا با سرعت و اطمینان بیشتری قدم بردارند.

دو نفر اول که از نوع جدیدی از پاهای پروتزی استفاده کرده‌اند ، دریافتند که  درد فانتوم کمتری دارند ، پدیده اسرارآمیز که وقتی فردی قطع عضو می‌شود احساسات سرکشی دریافت می‌کند که به نظر می‌رسد از اندام قطع شده‌اش ناشی می‌شود.


مقاله مرتبط: سه تکنیک برتر ساخت ارگان‌های مصنوعی


 

بسیاری از افراد با پای مصنوعی استفاده از آن را دشوار می‌دانند ، به خصوص افرادی که پای خود را از بالای زانو از دست داده‌اند. بخشی از مشکل این است که هیچ حساسیتی بازخورد نمی‌کند و قضاوت در مورد موقعیت و حرکت آن دشوار است.

استانیسا راپوپوویچ از انستیتوی فدرال فن آوری سوئیس در زوریخ سوئیس و همکارانش یک پای مصنوعی را در دسترس قرار دادند و سنسورهایی را روی کف پا و داخل زانو تعبیه کردند که می‌تواند از طریق سیم به اعصاب  ران فرد متصل شوند.

این تیم با وصل کردن اعصاب دو مرد به این سیم‌ها ، به آن‌ها فرصت دادند تا پاهای خود را امتحان کنند. در ماه اول آن‌ها بهترین روش برای تحریک اعصاب خود را برای ایجاد واقعی‌ترین احساسات آزمایش کردند. آن‌ها این اتفاق را نزدیک‌ترین حالت به نوع طبیعی آن توصیف کردند.


مقاله مرتبط: ایجاد بافت قلب مصنوعی با قدرت ضربانی مشابه قلب طبیعی


 


سپس مردان پاها را در مسیری در فضای باز آزمایش کردند. هر دو با اندام‌های جدید سریع‌تر از قبل ، با سرغت ۶ متر در دقیقه حرکت می‌کردند و احساس اطمینان بیشتری نسبت به اندام داشتند. این که افراد دارای قطع عضو قادر به درک حرکت مفاصل‌شان باشند بسیار مهم است و باعث می‌شود احساس کنند که پروتز به قسمتی از بدنشان تبدیل می‌شود.

بعد از سه ماه ، درد فانتوم اندام یکی از آن دو مرد کاملاً از بین رفت و دیگری ۸۰ درصد کاهش یافت. دانشمندان استدلال می‌كنند كه این سود حتی بیشتر نیز باشد.

تیم دیگری یک بازوی مصنوعی به نام Ability Hand ایجاد کرده است که از انگشتان دست بازخورد حسی دریافت می‌کند و به زودی در آمریکا به فروش می‌رسد.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید